صفحه اصلی / استان آذربایجان شرقی بیشترین و استان سمنان کمترین شکایت‌ها را داشتند

استان آذربایجان شرقی بیشترین و استان سمنان کمترین شکایت‌ها را داشتند

به گزارش کسب و کار نیوز سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور درخصوص جزئیات شکایات مطرح شده در هیات‌های عالی استان به روابط ‌عمومی هیات مرکزی نظارت گفت: از این تعداد شکایت، دو هزار و ۱۶۰ پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گرفتند که ۶۹۲ مورد تایید صلاحیت و ۶۰۹ مورد، رد صلاحیت شدند. همچنین این پرونده‌ها در ۱۰۹ جلسه مورد بررسی مجدد قرار گرفتند.
تجری ادامه داد: بیشترین تایید صلاحیت بعد از بررسی مجدد، در استان البرز اتفاق افتاد که ۱۱۰ مورد بود. در مجموع ۲۵۸ شکایت در این استان ثبت شد که از این تعداد، ۱۹۴ پرونده مجددا بررسی شدند و  ۸۴ مورد رد صلاحیت شدند.
او همچنین درباره بیشترین رد صلاحیت هم اضافه کرد: بیشترین رد صلاحیت در استان خوزستان ثبت شد. در این استان ۶۰۳ مورد شکایت به ثبت رسیده بود و در رتبه سوم بیشترین شکایات ثبت‌شده قرار گرفت. بعد از بررسی مجدد پرونده‌ها، ۱۴۴ مورد رد و ۹۹ مورد تایید صلاحیت شدند. این استان ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر نامزد انتخاباتی داشت.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور با اشاره به آمار تعداد شکایات ثبت شده در استان فارس که بیشترین داوطلب را در کل کشور داشته است، گفت: ۲۸۵ مورد شکایت در این استان ثبت شده است.
او درباره استان اصفهان هم گفت: در این استان با وجود ۴۴۴ شکایت ثبت شده، تعداد تایید صلاحیت‌ها بعد از بررسی مجدد تنها ۳۲ مورد بوده است. همچنین در چهارمحال و بختیاری نیز با وجود ۳۲ شکایت ثبت‌شده، ۲۲ مورد به تایید صلاحیت ختم شد.
تجری همچنین درباره استان سمنان که با ۹ مورد، کمترین تعداد شکایت ثبت‌شده را داشته است، گفت: از این تعداد، ۳ مورد تایید صلاحیت شدند. این استان ۲ هزار و ۶۹۷ نامزد انتخاباتی داشته است. استان آذربایجان شرقی هم که بیشترین شکایت ثبت‌شده را داشته است تنها ۷۴ پرونده‌اش به تایید صلاحیت رسیده است. این استان هم ۱۳ هزار و ۹۳۶ داوطلب انتخابات شوراها داشته است.
تجری با اشاره به اینکه در استان تهران ۴۴۹ مورد شکایت ثبت شده است، گفت: بیشترین جلسات برای رسیدگی مجدد به پرونده‌ها در استان تهران تشکیل شد که ۲۰ مورد بوده که هنوز آمار نهایی تایید و رد صلاحیت‌هایش اعلام نشده است. بعد از تهران، آذربایجان غربی قرار دارد که ۸ جلسه برای رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شده است و از ۲۴۱ شکایت این استان، ۱۰۶ مورد به تایید صلاحیت و ۱۳۵ مورد به رد صلاحیت منجر شده است.
تجری افزود: استان قم که با یک هزار و ۵۸۳ نفر، کمترین داوطلب انتخابات کل کشور را داراست، ۶۷ مورد شکایت ثبت‌شده داشته که در بررسی‌های مجدد، ۱۵ مورد به تایید صلاحیت منجر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.