صفحه اصلی / یک هزار و ۶۰واحد مسکونی به خانواده های دارای ۲ معلول تحویل شد

یک هزار و ۶۰واحد مسکونی به خانواده های دارای ۲ معلول تحویل شد

حمید رضا سهرابی روز پنجشنبه در بوشهر افزود: احداث واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول براساس تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت که تاکنون سه هزار و ۶۰۰ خانواده روستایی دارای ۲ معلول در کشور شناسایی شده است. 
وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تا سال آینده هیچ خانواده دارای ۲ معلول روستایی در کشور بدون مسکن و یا بد مسکن نباشد. 
سهرابی بیان کرد: دراستان بوشهر علاوه بر ٩٢ خانواده دارای ۲ معلول که همگی عملیات ساخت خانه های آنها انجام شده است، ٢۵٨ خانوار از دیگر متقاضیان نیز از تسهیلات وام مسکن روستایی استفاده می کنند. 
وی با اشاره به حادثه خیزبودن کشور و وقوع زلزله های متعدد در سالهای مختلف گفت: با اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون شمار واحدهای مسکونی روستایی مقاوم از هفت به ۴۰ درصد افزایش یافته است. 
سهرابی افزود: بر اساس طرح مقاوم سازی مسکن روستایی سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی شود که از سال ۸۴ تاکنون یک میلیون و۷۵۰هزار واحد انعقاد قرارداد و یک میلیون و ۵۷۵هزار واحد مقاوم سازی شده است. 
وی اظهار کرد: در زمان حاضر مقاوم سازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در دست اجراست و ۳۵۰هزار واحد مسکونی نیز در سطح کشور بازسازی شده است. 
وی یادآور شد: قبل از اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی نیز با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۷۴تا ۸۴ تنها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی شده بود. 
سهرابی افزود: در استان بوشهرحدود ٧۵ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این شمار ٢٩ هزار واحد در قالب طرح ویژه بهسازی و چهار هزار واحد در جریان بازسازی واحدهای آسیب دیده در سوانح بازسازی شده اند که سرجمع حدود ٣۴ هزار واحد مسکونی مقاوم شده است. 
وی یادآور شد: براین اساس ۴۵درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده اند درحالیکه میانگین واحدهای مقاوم کل کشور حدود ۴٠ درصد است. 
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: دردولت تدبیر و امید نیز ۲۷۰هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی، ۷۰ هزار واحد نیز بازسازی و بازسازی حدود ١۴٠ هزار واحد روستایی نیز در دست اجراست. 
سهرابی افزود: با توجه به روان سازی امور برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین اعتبار لازم برای مقاوم سازی از طریق شورای پول و اعتبار تلاش می شود تا افق ۱۴۰۵ همه واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شود. 
وی بیان کرد: در زمان حاضر براساس سرشماری سال ۹۵ از پنج میلیون و ۳۷۰هزار واحد مسکونی روستایی موجود در کشور سه میلیون واحد مسکونی معادل ۶۰ درصد فرسوده و غیرمقاوم هستند. 
سهرابی گفت: براساس برنامه ریزیها تا افق ۱۴۰۵ با ادامه روند مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تعداد واحدهای مقاوم سازی شده باید به ۷۰ درصد برسد. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.