صفحه اصلی / جشنی برای «لعبتک بازان» برگزار شد

جشنی برای «لعبتک بازان» برگزار شد

در ادامه جشن‌های خانه تئاتر که چند روزی است به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و ملی تئاتر برگزار می‌شود، شامگاه سیزدهم اردیبهشت ماه جشن انجمن نمایشگران عروسکی در خانه هنرمندان ایران با حضور تعدادی از کودکان و هنرمندان برپا شد.
در این مراسم که با اجرای یک نمایشگر عروسکی در هیات ظل‌السلطان و با صداپیشگی افشین هاشمی همراه بود، از دنیا فنی‌زاده و جواد ذوالفقاری به عنوان دو هنرمندی که در این عرصه فعالیت می‌کردند و دار فانی را وداع گفته‌اند، یاد شد.
یکی از بخش‌های ویژه این برنامه در کنار اجراهای نمایشی عروسکی، تقدیر از زهره بهروزی نیا بود که هما جدی کار، ایرج محمدی، مهدی شفیعی، گلزار محمدی و اصغر همت با حضور روی سنِ سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران، از وی تقدیر کردند.
بهروزی‌نیا با بیان این که آمدن روی این سن در این جشن خیلی غرور دارد، گفت: غرور اصلی‌اش برای کسانی است که الفبای نمایش عروسکی را به من یاد دادند، مثل استادانم هما جدی‌کار، ایرج محمدی، بهروز غریب پور و آقای صدیق.
او افزود: باید به روزهای زیادی که در انتظار ما نمایشگران عروسکی است، امیدوار باشیم؛ هرچند قطعاً شرایط ما الان ایده‌آل نیست، اما نسبت به گذشته بهتر شده است. بنابراین امیدوارم نمایشگران عروسکی در صلح و آرامش زندگی کنند.
سپس اصغر همت، مدیرعامل خانه تئاتر در سخنانی بیان کرد: خوشحالم که عروسک‌ها به شکلی زیر مجموعه تئاتر هستند، به ویژه در روزهایی که تئاتر در کشورِ من روزگار خوشی را نمی‌گذراند. با این حال تئاتر تنها زیر مجموعه‌ای از هنر است که در جهان ما را سربلند کرده است.
او گفت: در خانه تئاتر هم انجمن نمایش عروسکی باعث سربلندی است و جدیت و کوشش آنها غیرقابل انکار است.
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته شاهد اتفاقات دیگری هستم و امیدوارم شرایط انتخابات باعث نشود که با که با نرمش‌هایی روبه رو شویم.‌ همچنین امیدوارم دلسوزان فرهنگی ما بیشتر شوند و قدر محبت، صبوری و نجابت این هنرمندان را بدانند و هر چه اهمال کردند را جبران مافات کنند.
همت با اشاره به چند ماه مدیریت خود در خانه تئاتر گفت: در این یک سال به جرأت می‌گویم که این قدری که خطر را در میان خودمان حس کرده‌ام، بیرون از خودمان احساس نکردم و الان بیش از هر چیز احتیاج به وفاق و همدلی داریم تا بتوانیم حق‌مان را بگیریم.
 در این مراسم همچنین پیام روز جهانی تئاتر عروسکی و نیز پیامی از سوی رئیس انجمن نمایشگران عروسکی قرائت شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.