صفحه اصلی / تعداد زیادی از کارگران معدن آزادشهر بیمه حادثه و مسئولیت نداشتند!

تعداد زیادی از کارگران معدن آزادشهر بیمه حادثه و مسئولیت نداشتند!

ظهر روز گذشته در معدن زغال‌سنگ آزادشهر در استان گلستان انفجاری شدید رخ داد و باعث تخریب بخشی از این معدن شد. بر اساس گزارش‌های اولیه در این حادثه تعدادی از کارگران مصدوم و حدود ۵۰ نفر در معدن محبوس شدند.
با اینکه ساعاتی پیش خبر رسیده عملیات آوار برداری این حادثه رو به اتمام است آخرین خبرهای امروز حاکی از این است که علی ربیعی وزیر کار گفته که آمار دقیقی از کارگران محبوس در این معدن وجود ندارد ولی در عین حال تخمین زده است که ۳۶ نفر در معدن محبوس شده باشند.
اما پیگیری های ایسنا از اینکه چه تعداد از کارگران این معدن توسط کارفرما، بیمه حادثه و مسئولیت داشته اند گویای این است که ظاهرا تعداد کمی از این افراد تحت پوشش بیمه حادثه و مسئولیت بوده اند البته مشخص نیست که همان اندک تعدادی که پوشش های بیمه ای داشتند سقف مناسبی در بیمه نامه هایشان لحاظ شده یا خیر.
بد نیست بدانیم ریسک معان بسیار بالاست و اقشار ضعیف و کم درآمد در معادن مشغول به کار هستند و کارفرمایان معادن باید برای این کارگران پوشش بیمه ای بگیرند که حتی اگر تمام آن کارگران به کام مرگ کشیده شدند شرکت بیمه دیه کامل و پوشش های مسئولیت آن را به بازماندگانشان بپردازد.
اما معادن بسیاری هستند که کارفرمایان آن، برای رفع تکلیف تعداد کمی از کارگران را بیمه مسئولیت یا حادثه آن هم با پوشش های اندک می کند و در این مورد کمتر مسئولی پیگیر و پاسخگو است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.