صفحه اصلی / ایده‌ای جالب برای کاهش تصادف موتورسواران

ایده‌ای جالب برای کاهش تصادف موتورسواران

یک استارتاپ درکالیفرنیا کمپینی برای نصب چراغ های خطر به کلاه ایمنی موتور سواران راه انداخته است. چراغ هایی که بدون نیاز به نصب هیچ سیستم و وسیله اضافه ای و بطور اتوماتیک با کاهش سرعت (حتی اگر ترمزی گرفته نشده باشد) دیگران را خبر کند.
با چراغ های خطی و نسبتا کوچکی که در روی موتورسیکلت ها وجود دارد، اکثر موتور سواران در میدان دید سایر رانندگان قرار می گیرند که با قرار گیری این چراغ های جدید نیز کاملا مشخص می شوند. در واقع با اضافه شدن این چراغ ها در پشت کلاه ایمنی موتورسواران به طور موثرتری در دید سایر راننده ها قرار می گیرند.
علاوه بر ۱۰۰ عدد LED با توانایی بالا، شامل یک شتاب سنج و یک حسگر ژیروسکوپ نیز می باشد که به طور کاملا مستقل و بدون نیاز به وصل شدن به موتورسیکلت کار می کنند.
این سنسورها کاهش سرعت را تشخیص می دهند، بدون آن که برایشان فرق داشته باشد که این کاهش در اثر معکوس دادن یا تاثیر مستقیم خود سیستم ترمز است. همان طور که می دانید زمان معکوس دادن (استفاده از ترمز موتور) سیستم هشدار دهنده فعال نشده و با این چراغ ها می توان ضعف حاصل را جبران کرد.
چراغ ها به نحوی طراحی شده اند که تا ۱۲۰ درجه زاویه دید دارند. بنابراین حتی برای خودروهایی که در مجاورت موتورسیکلت هستند هم قابل مشاهده خواهد بود.
هنگامی که چراغ ها را روشن می کنیم چراغی قرمز رنگ روشن می شود که در دو حالت ممتد و یا فلاشری می تواند تنظیم شود. در هر دو حالت وقتی سنسورها از کاهش سرعت اطلاعاتی دریافت می کنند همان چراغ ها به شدت روشن شده و نور قوی را ساطع می کنند. حتی در حالت قرمز ممتد، در هنگام ترمز شدید به حالت فلاشری برای جلب توجه بیشتر در می آید.
با باتری ۲۶۰۰ mAh لیتیوم یونی قابل شارژ اش می تواند ۸ ساعت کار کند و همچنین با داشتن استاندارد IP64 ضد آب بوده و در شرایط آب و هوایی مختف نیز قابل استفاده می باشد. تنها ۱۷۰ گرم وزن داشته و یک ناحیه ی ۱۶×8 سانتی متری را در پشت کلاه ایمنی اشغال می کند.
این چراغ ها توسط ۲ عدد آهن ربای نئودیمیُمی به کلاه ها متصل می شوند. این راحتی در نصب به موتور سواران این اجازه را می دهد که از یک چراغ در چند کلاه استفاده کنند و فقط کافیست برای هر کلاه یک آهن ربای اضافه به قیمت ۱۰ دلار بخرند. به گفته ی طراحان این چراغ ها بر روی اکثر کلاه ها به خوبی جای گرفته و در تصادفات هم ایمن بوده چرا که آهن ربای آن قبل از این که باعث ایجاد احتمال صدمه شود، جدا گردیده و خطری ندارد.
این چراغ خطرها در ماه آپریل سال ۲۰۱۸ با قیمت ۱۴۹ دلاری به بازار ارائه خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.