صفحه اصلی / افزایش ۱۰۴ درصدی اشتغال زنان سرپرست خانوار بهزیستی خراسان جنوبی در دولت یازدهم

افزایش ۱۰۴ درصدی اشتغال زنان سرپرست خانوار بهزیستی خراسان جنوبی در دولت یازدهم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، صدور مجوز برای مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی در این مدت از ۴۵۰ به ۵۷۰ مورد رسیده است، افزود: همچنین اشتغال و کار آفرینی در حوزه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی از ۵۱۶ به ۸۰۱ مورد افزایش یافته است.
وی از افزایش ۷۹ درصدی ایجاد مسکن برای معلولان و محرومان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: تعداد مسکن ساخته شده برای معلولان در سال ۹۲ یکهزار و ۱۶۰ مورد بوده که در پایان ۹۵ به ۲ هزار و ۷۷ مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید اقدامات زیادی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام شده است افزود: در این راستا از طریق اجرای طرح ها و برنامه های پیشگیرانه از جمله طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی و آموزش قبل و بعد از ازدواج نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام شده است .
وی یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم، ۱۴ هزار و ۷۵۷ نفر زیر پوشش این طرح ها قرار گرفتند که در پایان سال ۹۵ این رقم با ۲۵ درصد رشد به ۱۸ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.
وی ادامه داد: اجرای طرح های و برنامه های پیشگیری از معلولیت ها در این مدت از پوشش ۷۴ هزار و ۴۹۲ نفر در ابتدای دولت در پایان سال ۹۵ به ۱۱۴ هزار و ۳۸۶ نفر افزایش یافت.
وی اظهار کرد: غربالگری مشاوره ژنتیک با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی از سال گذشته آغاز شد که تاکنون چهار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش طرح یاد شده قرار گرفتند.
وی گفت: همچنین طرح مشارکت دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال ۹۵ اجرا شد که ۹۰۰ نفر در آن شرکت کردند.
وی از آغاز طرح آموزش و مشاوره ازدواج خبر داد و افزود: این طرح با هدف کنترل و کاهش طلاق در استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: تعداد خانه های کودکان و نوجوانان غیر دولتی با ۱۷.۶ درصد رشد در دولت یازدهم از ۱۷ به ۲۰ خانه و نیز تعداد مهدکودک شهری با ۲۹.۸ درصد از ۱۲۴ مورد به ۱۶۱ مورد افزایش یافت.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد پایگاه خدمات اجتماعی از سه به ۱۳ مرکز که رشد ۳۳۳ درصدی و مرکز مداخله در بحران از پنج مرکز به ۱۰ مرکز که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: ارائه خدمات روان اجتماعی در مناطق حاشیه و سکونت گاه ها و پایگاه های خدمات اجتماعی در این مدت از یکهزار و هفت نفر به ۳۵ هزار و ۵۸۱ نفر رسیده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: افزایش تعداد فرزندان زیر پوشش بیمه آتیه از ۵۳ به ۱۹۹ نفر از دیگر فعالیت های دولت تدبیر و امید است.
عرب نژاد، بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی با ۸۹ درصد رشد در پایان سال ۹۵ نسبت به قبل دولت یازدهم را یکهزار و ۱۳۰ نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد در ابتدای فعالیت این دولت یکهزار و هشت نفر بوده است.
وی با اشاره به فعالیت حوزه توانبخشی در سه ساله گذشته افزود: در این مدت یکهزار و ۸۰۰ نفر زیر پوشش طرح توانمندسازی سالمندان قرار گرفتند.
وی با اشاره به افزایش ۱۲۳ درصدی ارائه خدمات مشاوره روانشناختی گفت: ارائه خدمات مشاوره روانشناختی در مدت یاد شده از ۸ هزار و ۷۶۲ نفر به ۱۹ هزار و ۵۸۷ نفر رسیده است.
وی گسترش مراکز تواتبخشی مراقبتی از ۹ به ۱۳ مرکز، راه اندازی ۲ مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده، ایجاد و تاسیس ۲ بنیاد فرزانگان، ارائه خدمات روازنه غیر دولتی توانبخشی حرفه ای و افزایش تعداد مراکز روزانه آموزشی توانبخشی را از دیگر فعالیت های بهزیستی استان در دولت تدبیر و امید ذکر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.