صفحه اصلی / کلنگ گازرسانی به ۱۷ روستای تربت حیدریه به زمین زده شد

کلنگ گازرسانی به ۱۷ روستای تربت حیدریه به زمین زده شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان صبح دیروز در آئین کلنگ زنی گازرسانی به این روستاها با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" اظهار کرد: بحمدالله دولت تدبیر و امید در حوزه های اجرایی و زیر بنایی اقدامات بسیار خوبی را به مردم ارائه داده است. البته کلیه این فعالیت ها بی شک به مدد همراهی دولت و مردم حاصل گردید. 
وی افزود: امسال باید تمامی جهت گیری ها در راستای حرکت موثر برای تحقق شعار سال باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب، یکی از رویکردهای اساسی دولت تدبیر و امید تحقق عدالت توزیعی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور است که طی این مدت اقدامات شاخصی در این حوزه صورت گرفت و شاهد ارتقاء شاخص ها در حوزه های مختلف بوده ایم. 
رشیدیان، رسیدگی همه جانبه به روستاها با رویکرد جلوگیری از حاشیه نشینی و افزایش ماندگاری در روستاها را یکی از مواردی دانست که با جدیت طی چهار سال گذشته دنبال شده است.
کارنامه درخشان شرکت گاز در محرومیت زدایی
مجتبی شیخ بهایی معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ضریب پوشش گازرسانی روستایی کشور ۶۸ درصد است که این رقم در خراسان رضوی با تلاش و کوشش کارکنان گاز استان به ۷۵ درصد رسیده است.
شیخ بهایی با اشاره به کارنامه درخشان شرکت گاز در بحث محرومیت زدایی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در شرکت ملی گاز ایران طی سال ۹۶ هر روز ۵ روستای کشور به شبکه سراسری گاز کشور متصل خواهد شد و این درحالی است که خراسان رضوی در همین مدت هر روز یک روستا را گاز دار می کند. این بدان معنا است  که ۲۰ درصد آمار گازرسانی کل کشور به این استان اختصاص خواهد داشت. 
وی پیرامون پروژه گازرسانی به محور روستاهای نسر تربت حیدریه نیز گفت: در این پروژه ۱۷ روستای احمدآباد خزائی، اسدآباد، اسدیه، اسلام آباد خلج، پوستین دوز، چهاردرخت، رباط میان دشت، زرکک، شیله گشاد، قشرباط، قلعه نو، کوهی، محمودآباد، مختاری، معدن، نسر و قاسم آباد با جمعیت دو هزار و ۳۳۲ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
وی افزود: مجموع اعتبار پروژه ۲۲۹ میلیارد ریال و در مدت زمان کمتر از یکسال به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته شیخ بهایی؛ در این پروژه ۲۷ کیلومتر خط انتقال ۱۰ اینچ، ۱۷ هزار و ۲۸۰ متر خط تغذیه، ۱۲۴ هزار و ۳۸ متر شبکه توزیع با یکهزار و ۸۶۵ انشعاب پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۱۵۴ روستای شهرستان تربت حیدریه ۱۲۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار و ۳۵۸ خانوار واجد شرایط محسوب می شوند. 
معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب که ۹۱ روستای واجد شرایط شهرستان از نعمت گاز برخوردارند تصریح کرد: هم اکنون ضریب بهره مندی روستاهای واجد شرایط تربت حیدریه (به انضمام روستاهای در حال اجرا) از نعمت گاز طبیعی ۷۹ درصد است که این رقم پس از بهره برداری از پروژه امروز به ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت.
وی افزود: تعداد ۱۵ روستای واجد شرایط نیز در منطقه بالارخ تربت حیدریه(محور گرماب) در مرحله پیمان سپاری است که با اجرای آن ضریب برخورداری در بخش روستایی شهرستان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.