صفحه اصلی / تربیت نسل جوان و فرهنگ سازی برای مبارزه با کالای قاچاق

تربیت نسل جوان و فرهنگ سازی برای مبارزه با کالای قاچاق

 نیازمند آگاهی از طریق رسانه ها و فعالان فرهنگی ذی ربط است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سیدمحمدرضا عبادی در جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران افزود: ستاد مبارزه با قاچاق ، تربیت نسل جوان در مبارزه با کالای قاچاق را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: این کمیسیون آماده استقبال و حمایت از طرح های فرهنگی سازمان ها و نهادهای مختلف استان ها و رسانه ها در امر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز است.
در این نشست به ضرورت مبارزه با محوریت تمرکز به محموله های کلان و جرایم سازمان یافته تاکید شد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران همچنین ادامه داد: با توجه به ضرورت توجیه فرهنگی مبارزه با کالای قاچاق کالا و ارز، رویکرد ساخت فیلم ها و انیمیشن با توجه به نگاه اجتماعی و فرهنگی دستور العملی است که برای اشاعه مبارزه و نهادینه کردن در استفاده نکردن از کالای قاچاق عنوان شده است.
عبادی گفت: طرح های فرهنگی مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران مورد حمایت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار می گیرد و اولویت حمایت از طرح های فرهنگی، طرح های با مشارکت چند دستگاه و نهاد است.
وی همچنین از تشکیل نمایشگاهی بر اساس دستاوردهای فرهنگی این کارگروه در مجلس خبر داد و افزود: رسانه ها می توانند در ترویج  الگوی مصرف کالای داخلی بسیار موثر باشند.
وی گفت: در عرصه فرهنگی باید به بومی سازی برنامه های پیشگیری از قاچاق توجه شود تا این برنامه‌ها اثربخشی بیشتری داشته باشد و تمرکز در این زمینه باید اصلاح الگوی مصرف خانواده ها به سمت کالای ایرانی مورد توجه قرار بگیرد

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.