صفحه اصلی / صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس

صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، مهدی یوسفی اعلام کرد: پارسال در مجموع ٣۴ میلیون و ١٩۵ هزار و ٩۶۵ تن کالا به ارزش ١۴ میلیارد و ٩١٧ میلیون و ٨۵٠ هزار و ٣۴٩ دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است که از نظر وزنی دارای افزایش ۴١ درصدی و از نظر ارزش دلاری، دارای افزایش ٢٢ درصدی است.
وی افزود: میزان صادرات غیرنفتی طی این مدت، ١۶ میلیون و ۶٨٠ هزار و ٧٨٠ تن به ارزش هفت میلیارد و ٩٠۶ میلیون و ۶٠٣ هزار و ٧٧٨ دلار بوده که  نسبت به مدت مشابه پارسال، از حیث وزن ٢۶ درصد و از لحاظ ارزش ٨ درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در ١٢ ماه پارسال، ١٧ میلیون و ۵١۵ هزار و ١٨۵ تن میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ٠١١ میلیون و ٢۴۶هزار و ۵٧١ دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۵٩ درصد و از نظر ارزشی ۴٣ درصد افزایش یافت است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات منطقه ویژه پارس در اسفند ماه پارسال، عنوان کرد: در مجموع طی اسفندماه سال ٩۵، سه هزار و ١٨١ تن محصولات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ٣٣١ میلیون و ٠۶٧ هزار و ۴٠٠ دلار از منطقه صادر شده است.
وی گفت: یک میلیون و ۵٧٣ هزار و ٠۶۵ تن میعانات گازی به ارزش ۶١٧ میلیون و ٠٨١ هزار و ٩٣۶ دلار طی اسفندماه پارسال صادر شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴٣ و ٣٩ درصد نسبت به مدت مشابه سال ٩۴ افزایش یافته است.
یوسفی، میزان صادرات غیرنفتی منطقه در اسفندماه پارسال را یک میلیون و ۶٠٨ هزار و ٣٠۴ تن به ارزش ٧١٣ میلیون و ٩٨۵ هزار و ۴۶۴ دلار عنوان کرد و افزود: صادرات غیرنفتی در اسفندماه پارسال از نظر وزنی ٣٢ و از لحاظ ارزش ١۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل این سازمان تاکید کرد: در مجموع طی اسفندماه پارسال، سه میلیون و ١٨١ هزار و ٣۶٩ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ٣٣١ میلیون و ٠۶٧ هزار دلار از منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ٣٧ درصدی به لحاظ وزنی و ٢۵ درصدی به لحاظ ارزش ریالی است.
مهم‌ترین کالاها و محصولات غیرنفتی صادراتی که از منطقه ویژه پارس صادر می‌شود به ترتیب دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول است که به ٢٩ کشور مختلف صادر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با ایلنا درباره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.