صفحه اصلی / مهمترین دستاورد دولت یازدهم عدالت آموزشی و اشتغال در حوزه زنان است

مهمترین دستاورد دولت یازدهم عدالت آموزشی و اشتغال در حوزه زنان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا؛ «فریده اولادقباد» روزسه شنبه درهمایش فرهنگیان و دانشگاهیان که امروز درباشگاه اریکه ایرانیان برگزارشد؛ افزود: عدالت جنسیتی به عنوان محوری مهم دربرنامه ششم توسعه آورده شده و این امرنشان دهنده آن است که در دولت یازدهم برای نقش زنان و بهره مندی از توانمندی های آنان ارزش زیادی قائل شده اند. 
وی همچنین به دستاوردهای دولت در ارتقای بخش آموزش اشاره کرد وگفت: هم اکنون نقش معلمان در دولت تدبیر و امید دارای جایگاه والایی است و سیاست گذاری های دولت دراین بخش بی بدیل بوده است. 
وی ادامه داد: دولت یازدهم دولتی است که باعث از بین رفتن مرگ مغزی میان اقشارمتفکرجامعه یعنی نخبگان، دانشگاهیان وحاکمیت شده است. 
اولاد قباد اظهارکرد: دردولت تدبیر و امید،طبق برنامه ششم توسعه به ۲۵ ماده قانونی آموزش و پرورش ۳ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است. 
این عضو کمیسیون تحقیقات مجلس گفت: ‌باعث افتخاراست که بگویم درسال ۹۲ یک دانشگاه برتر به جامعه بین الملل معرفی شده بود اما در دولت یازدهم این رقم به ۸ دانشگاه برتر در دنیا رسیده است. 
وی بورسیه دانشگاهیان و قانونمند کردن بورسه ها را نیز ماحصل تلاش دولت تدبیر و امید برشمرد. 
اولاد قباد همچنین به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مدت ۴ سال گذشته اشاره کرد وگفت:‌ در دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر، فضایی امن ایجاد شد و آرامش از دست رفته به کشور بازگشت. 
وی ادامه داد: دولت یازدهم همچنین با حمایت از فرهنگ بومی برگزاری کنسرت و موسیقی را آزاد کرده است. 
این عضو مجلس اظهارکرد: ‌دولت تدبیر و امید زمانی دولت را بدست گرفت که در بدترین شرایط اقتصادی قرار داشتیم اما با تلاش های صورت گرفته در این عرصه در سال ۹۵ اقتصاد کشور ۵ درصد و در سال ۹۴ ، ۴ درصد رشد یافته است. 
وی فروش کمترین بشکه های نفتی به دنیا،‌ نجات از تحریم های اقتصادی و رسیدن کشور به ثبات را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و مهمترین این دستاوردها را برجام دانست. 
وی ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم بتوانیم از میوه برجام استفاده کنیم. 
این عضو مجلس با اشاره به طرح تحول سلامت در دولت فعلی نیز گفت: کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری واردات دارو و تاسیس ۲هزار و ۵۰۰ خانه سلامت درشهرهای محروم و کم برخوردار و تامین تجهیزات پزشکی و دسترسی مردم به لنزهای چشمی با پایین ترین نرخ، راه اندازی شورای عالی محیط زیست که ۸ سال متوقف بود و احیای صندوق محیط زیست و تخصیص ردیف بودجه به این حوزه را از دیگر افدامات دولت یازدهم است که با تلاش و همت آقای روحانی به فرجام رسیده است. 
وی ادامه داد: دولت روحانی همچنین درحوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها در استانهای محروم و کم برخوردار نیز اقدامات متعددی را به انجام رسانده است. 
اولاد قباد گفت:‌ همه ما وظیفه داریم تا برای حمایت از روحانی و بقای این دولت یک تریبون شویم. 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.