صفحه اصلی / طرح پیشنهادی ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده بررسی شد

طرح پیشنهادی ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده بررسی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، ثریا شارقی در این نشست گفت: براساس مصوبه ای که در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده در اسفند ماه ۱۳۹۵ داشتیم با دستور  استاندار تهران قرار شد که این طرح مورد بررسی دقیق قرار گیرد. نظر کارشناسان بر این بود که پیوست های قانونی که ممکن است در روند اجرای پروژه  ما را با مشکل رو به رو کندباید بررسی شوند، نوع مخاطبین به صورت دقیق مشخص شود. چون قطعا این مکان متقاضیان زیادی را من جمله زنان زندانی آزاد شده، زنان مطلقه بی پناه و یا زنان و دختران طرد شده از خانواده و ….در برمی گیردو باتوجه به اینکه فضای فیزیکی و معماری که مورد نظر این طرح است یک فضای انگیزشی و مطلوبی خواهد بود باید مخاطبین دقیقا مشخص شوند و مسئولیت کلی این پروژه به شهرداری داده می شود ولی مشارکت سایر دستگاه های مرتبط مثل فنی و حرفه ای علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی ، کمیته امداد ، مرکز مراقبت های پس از خروج از زندان و…. در این طرح مشارکت داشته باشند. البته می توان بخش قابل توجه ای از این طرح را به سمن ها و خیرین واگذار کرد.
شارقی افزود: هدف این طرح حفظ کرامت، استقلال و توانمندسازی زنان آسیب دیده می باشد. و همین  طور ایجاد یک فضای انگیزشی که امید به زندگی را در آن افراد زیاد کند. فضای آموزشی و آسایشی که برای فرزندان آنها در نظر گرفته می شود، آ؛رامش دوسویه را هم برای خود آنها و هم برای فرزندان آنها به دنبال خواهد داشت و قطعا با اجرای این طرح، ما رشد فرزندان کار را هم در آینده کم رنگ تر می کنیم. زیرساخت های موجود یک حلقه مفقوده ای دارند ولی این طرح می تواندسیکل معیوب این چرخه را کامل کند و یک الگوی مطلوب را برای ساماندهی این قشر ایجاد کند. اکثریت قاطع کارشناسان این گروه کارشناسی بر ضرورت اجرای طرح تاکید داشتند.
دبیر کارگروه تخصصی زنان و خانواده افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از هم کارشناسان و دلسوزان این حوزه کمک مشورتی می طلبد و ما آمادگی این را داریم که نظر همه صاحب نظران را بشنویم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.