صفحه اصلی / آیفکس برای نخستین بار از مرز ۹۳۰ واحدی گذشت

آیفکس برای نخستین بار از مرز ۹۳۰ واحدی گذشت

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، صعود آیفکس در حالی رخ داد که با تاثیر مثبت از جانب گروه‌های محصولات شیمیایی و فلزات اساسی مواجه شد؛ بدین ترتیب نمادهای «مارون» و «میدکو» به ترتیب ۵ واحد و بیش از یک واحد در این رشد شاخص نقش داشتند.

در جریان معاملات روز میانی این هفته معاملاتی، نماد «سمگا» که امروز بازگشایی شد متعلق به شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران و پس از آن نمادهای «قشیر» و «بهپاک» در صدر جدول بیشترین افزایش قیمتی ایستادند. در سمت مقابل اما نمادهای «دبالک»، «شراز» و «وسبحان» با بیشترین کاهش قیمت در میان نمادهای فرابورسی مواجه شدند.
نماد ذوب نیز با جابه‌جایی بیش از ۷۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۶۶ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی بازارهای اول و دوم را به خود اختصاص داد. در این دو بازار در مجموع بیش از ۱۶۵ میلیون سهم به ارزش ۴۲۷ میلیارد ریال دست به دست شد.
در سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز شاهد نقل و انتقال ۹۵۶ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال بودیم که در ۱۳ هزار و ۸۷۰ نوبت دادوستدی انجام گرفت.
امتیاز تسهیلات مسکن فروردین‌ماه ۹۶ در ادامه روند چند روز پیش خود بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان تسه‌ها به دست آورد و به علاوه امروز نیز با بیشترین قیمت نسبت به سایر اوراق تسهیلات مسکن خریدوفروش شد.
رصد بازار اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از جابه‌جایی بیش از دو میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در این بازار است و در این میان نماد «گلگهر» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفته است.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.