صفحه اصلی / فاز دوم نیروگاه زباله سوز آرادکوه با ظرفیت ۱۶۰۰ تن

فاز دوم نیروگاه زباله سوز آرادکوه با ظرفیت ۱۶۰۰ تن

 با ظرفیت ۱۶۰۰ تن با همکاری مشاوران بین المللی احداث می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  محمدرضا عظیمیان در حاشیه بازدید امروز خبرنگاران از نیروگاه زباله‌سوز سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه برق تولیدی این نیروگاه از سال ۹۴ وارد شبکه سراسری برق شده است، اظهار کرد: روزانه ۲۰۰تن زباله ریجکت(پلاستیک) در این نیروگاه ۷۲ مگاوات برق تولید می‌شود که تاکنون۲۲ هزار مگاوات برق تحویل شبکه شده است.
وی با بیان اینکه هرکیلووات برق تولیدی با قیمت ۵۲۰ تومان وارد شبکه سراسری می‌شود، خاطرنشان کرد: این رقم در سال۹۶ به‌منظور تشویق و جلب مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران افزایش خواهد یافت.
وی افزود: با بهره برداری از نیروگاه زباله سوز علیرغم تولید برق، از دپوی ۶۰هزار تن زباله ریجکتی جلوگیری شده و هزینه نگهداری این حجم زباله صرفه جویی می‌شود.
معاون مرکز دفن و پردازش سازمان مدیریت پسماند از احداث نیروگاه هزار و ۶۰۰تنی زباله ریجکت، خبر داد و گفت: این نیروگاه در فاز بعدی نیروگاه زباله سوز آرادکوه در ۳۰ماه احداث و ۶ ماه به صورت آزمایشی فعالیت خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه فاز دوم نیروگاه زباله سوز با همکاری مشاوران بین المللی اجرایی خواهد شد، گفت: با خرید تضمینی برق و بیمه سرمایه‌گذاران این صنعت رونق خواهد یافت.
عظیمیان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق از گاز متان ساطع شده از زباله ها نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: با عملی شدن این طرح، ظرفیت تولید روزانه ۱۰ مگاوات برق وجود دارد که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
به گفته وی در حال حاضر۹۰نفر به صورت مستقیم، ۲۰۰نفر به صورت غیرمستقیم در نیروگاه زباله سوز مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به اینکه پیمانکاران تاکنون برق تولیدی این نیروگاه را ۱۰میلیارد تومان به شبکه فروخته‌اند، تصریح کرد: کلید پست برق فشافویه در دست دولت است.
عظیمیان با اشاره به اینکه ارتفاع دریاچه شیرآبه آرادکوه در گذشته به ۵ متر می‌رسید، اظهار کرد: با اجرای دو طرح پایلوت تصفیه و طرح جهانی بازچرخانی، این دریاچه خشک شده و فضای ۱۸هکتاری آن به فضای سبز تولید خواهد شد.
به گفته وی طرفیت تصفیه روزانه ۲۰۰ مترمکعب آب از شیرآبه وجود دارد که تا ۴۰۰ مترمکعب افزایش یافته و به مصرف جنگلکاری در خواهد آمد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.