صفحه اصلی / برنامۀ شهاب همۀ دانش‌آموزان کشور در تمامی پایه‌ها را تحت پوشش قرار می دهد

برنامۀ شهاب همۀ دانش‌آموزان کشور در تمامی پایه‌ها را تحت پوشش قرار می دهد

 برای سال آتی به یک‌میلیون‌ونهصدهزار نفر افزایش یابد و علاوه بر پایه‌های چهارم، پنجم و ششم این طرح پایه هفتم را نیز تحت پوشش قرار دهد..
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جلسه هم‌اندیشی برنامۀ ملی شهاب با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، رئیس اداره استعدادهای درخشان و معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان  فارس و مدرسان برنامۀ شهاب در شیراز برگزار شد.
در این نشست، دکتر غلامعلی منتظر؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اهمیت اجرای صحیح برنامۀ ملی شهاب، گفت: یکی از اهداف نظام آموزشی، فراهم‌کردن بستر مناسب برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.
منتظر ادامه داد: در طرح هدایت تحصیلی، همۀ دانش‌آموزان مخاطب هستند اما بنیاد ملی نخبگان در برنامۀ ملی شهاب تنها استعدادهای‌برتر دانش‌آموزان را هدف قرار داده است.
وی با بیان اینکه ۵/۲ تا ۴ درصد دانش‌آموزان، استعداد حضور در جرگۀ نخبگان را دارند، اظهار داشت: کشور برای رسیدن به توسعۀپایدار نیازمند حضور افراد متخصص و متعهد با توانایی بالا در راهبری بخش‌های مختلف صنعت، اقتصاد، کشاورزی و غیره است. بنابراین هدف شهاب، شناسایی استعدادهای‌برتر و تربیت و پرورش آنان برای راهبری توسعۀ کشور در سی سال آیندۀ کشور است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: برنامۀ شهاب از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و از مقطع چهارم‌ابتدایی کار خود را آغاز کرده است و در سراسر کشور بصورت پلکانی رو به افزایش است و تا سال تحصیلی ۱۴۰۷-۱۴۰۶ تمام دانش‌آموزان در تمامی پایه‌ها و در سراسر کشور تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.
منتظر در پایان اشاره کرد: تاکنون ۳۸ هزار دانش‌آموز از ۶ منطقه آموزش‌وپرورش در استان فارس تحت پوشش برنامۀ ملی شهاب قرار گرفته و برای سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ تعداد مناطق به ۱۲ منطقه و تعداد دانش‌آموزان به حدود ۸۰ هزار نفر خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.