صفحه اصلی / پیوند صنعت و دانشگاه موجب توسعه کارآفرینی است

پیوند صنعت و دانشگاه موجب توسعه کارآفرینی است

داود مجیدی در حاشیه همایش ” صنعت پوشاک و تولید دانش بنیان ” افزود : نخبگان دانشگاهی باید با دانش بنیان کردن صنعت زمینه تولید و اشتغال زایی را فراهم کنند و کارآفرینان و صنعتگران نیز با حمایت و نهادینه کردن پیوند صنعت و دانشگاه به رونق کسب و کار کمک کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران وی ادامه داد : امروز با توجه به ماهیت متفاوت اقتصادی و اجتماعی و نیز وضعیت اشتغال و بازار کار، توجه به مقوله کارآفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی امری ضروری و بنیادی است.
وی اظهار کرد: کارآفرینی فرایندی است که از طریق آن فرد کار آفرین ضمن شناسایی فرصت ها با نوآوری و پذیرش مخاطره، ارزش جدیدی را در حوزه های اقتصادی و اجتماعی به وجود می آورد و باید فرهنگ کارآفرینی در مراکز علمی نهادینه شده و در محوریت دانشگاه‌ها قرار گیرد. همچنین دانشجویانی تربیت شوند که در رشد و ارتقا کشور تأثیرگذار باشند.
کار آفرین برتر کشور ضمن قدردانی از تلاش های مسوولان ادامه داد : اگر دولت به حمایت از تولیدکنندگان بپردازد و آن‌ها را تشویق کند که به جای تولید کارگاهی به سمت تولید کارخانه‌ای بروند، کیفیت پوشاک ایرانی افزایش می‌یابد، تولیدات داخلی بیشتر مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و فرصت‌های شغلی جدید ایجاد می‌شود.این در حالیست که برای رسیدن به اهداف موردنظر جامعه باید همگرایی داشته باشیم و با نگاه به منابع موجود و برنامه‌ریزی، اعتماد افراد را جذب کنیم تا بستر را برای کارآفرینان فراهم کرده و به موفقیت و پیشرفت برسیم.
در این همایش راهکارهای توسعه اشتغال و کارآفرینی پایدار، ارتقای کیفیت تولیدات ملی با استفاده از ایده‌های دانش بنیان، حمایت از برندهای ایرانی عرصه صنعت پوشاک و راهکارهای ارتباط آکادمیک و بهره گیری از مطالعات علمی و پژوهشی در توسعه و مدیریت صنعتی و صنفی پوشاک با حضور دست اندرکاران صنفی و دانشگاهی بررسی شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.