صفحه اصلی / رشد ۱۶۳ درصدی ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر مشهد

رشد ۱۶۳ درصدی ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، به گفته مهندس "سیدعلیرضا طباطبایی" تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۴ مشهد به ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سال ۱۳۹۵ و با حضور وزیر نیرو فعالیت خود را آغاز کرد. این تصفیه خانه که نقشی مهمی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ایفا می‌کند با فرآیند تصفیه – لجن فعال با حذف نیتروژن MLE – از جمله پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب در کشور بوده و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.
طباطبایی در ادامه به افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه خانه فاضلاب ASBR کشور اشاره کرده و احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شماره ۵ مشهد در دوران تحریم‌های ظالمانه را از مهم‌ترین رویدادهای زیست محیطی شهر مشهد عنوان می‌کند، به گفته وی این تصفیه خانه در آذرماه ۱۳۹۵ با حضور رییس‌جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.
مدیر عامل آبفای مشهد افزود: تصفیه خانه فاضلاب خین عرب با ظرفیت ۸۳ هزار متر مکعب در شبانه روز جمعیتی بالغ بر ۵۳۰ هزار نفر را تحت پوش قرار داده و برای ساخت و راه اندازی آن رقمی بالغ بر ۱۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است. مهندس طباطبایی اجرای این دو تصفیه خانه را در قالب برنامه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ذکر کرده و این دو پروژه را مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آب و فاضلاب در سطح کشور عنوان نمود.
وی در ادامه گفت: با بهره برداری از این دو تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر مشهد با رشد ۱۶۳ درصدی به ۲۶۳ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید.
مهندس طباطبایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژهٔ ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ از ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ادامه از اصلاح شبکه آبرسانی شهر مشهد به میزان ۳۳۰ کیلومتر و اجرای ۵۴۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در دولت تدبیر و امید خبر داده و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری مشهد تحت پوشش شبکه آب شرب و ۶۵ درصد جمعیت تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.
وی اجرایی نمودن پروژه مهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب شهر مشهد با اعتباری معادل ۱۷۱۰ میلیارد ریال را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید ذکر کرد. مهندس طباطبایی احداث ۱۰۰ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب و گذر از مرحله تنش آبی شهر مشهد با افزایش ۴۵ درصدی ظرفیت تأمین آب شرب را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید عنوان نمود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، توجه ویژه به حاشیه شهر را از اولویت‌های کاری دولت برشمرده و گفت: در این راستـا ۲۲ شهرک و روستا با ۴۰ هزار مشترک در حاشیه شهر مشهد تحویل گیری شده است و خدمات رسانی به این کانون‌های منفصل شهری در حال انجام است. مهندس طباطبایی در ادامه به اجرای ۱۸ کیلومتر اصلاح شبکه، ۱۳ کیلومتر توسعه شبکه و ۲۴ کیلومتـر خط انتقـال آب شـرب در حـاشیـه شهـر اشـاره کـرد و افزود: در همین ارتباط و به منظور تأمین آب شرب ایـن مناطـق ۳۳ حلقـه چـاه نیز حفـر و به مـدار بهـره برداری وارد شده است و در بخش اجـرای شبکه‌های جمع آوری فاضـلاب نیـز در دولت تدبیر و امید ۱۰۵ کیلومتر شبکه فاضـلاب در حاشیــه شهر ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ادامه به تشریح اقدامات و توفیقات شرکت در سال ۱۳۹۵ پرداخت و گفت: سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در حالی به پایان رسید که با همّت و تلاش تمامی کارکنان شاهد توسعه متوازن در بخش‌های مختلف و موفقیت‌های متعدد در عرصهٔ خدمت به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بودیم.
به گفته وی استقرار سیستم مدیریت دانش، کسب رتبه برتر در حوزه بهره برداری، کسب رتبه اول اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی، کسب رتبه برتر در زمینه بازسازی شبکه‌های فاضلاب، دریافت لوح و نشان گواهینـامه سبـز بنیاد جهانی انرژی برای احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب التیمور و خین عرب، کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد در همایش مدیران ارشد وزارت نیرو، کسب رتبه الف در زمینه عملکرد وبگاه‌های سازمانی، کسب رتبه برتر در زمینه طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، کسب رتبه برتر دفتر روابط عمومی در سطح استانی و ملی، کسب رتبه برتر در زمینـه انجـام فعالیت‌های فرهنگـی و دینـی، کسب رتبـه برتـر در زمینـه ارتقای جایگاه بانوان، دریافت گواهینامه امنیتی TLS به منظـور امـن سـازی بستـر اینتـرنت، راه اندازی سامانـه هوشمنـد مرکـز ارتباطات مردمی و امداد آب  (CONTACT CENTER)، کسب سطح خوب در جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه مدیر حامی برتر، پیشنهاددهنده برتر، واحد سازمانی برتر، ارزیاب برتر و تندیس سیمین از هفتمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها و … از جمله مهم‌ترین توفیقات است.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.