صفحه اصلی / پتروشیمی پردیس تا ٢۴ ساعت آینده به مدار تولید باز می‌گردد

پتروشیمی پردیس تا ٢۴ ساعت آینده به مدار تولید باز می‌گردد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, شامگاه دوشنبه (١١ اردیبهشت‎ماه) ساعت ٢٢ و هفت دقیقه واحد اوره فاز یک مجتمع پتروشیمی پردیس دچار نشتی شد که بلافاصله واحدهای ایمنی و آتش نشانی این شرکت و شرکت های همجوار (پتروشیمی‎های پارس، زاگرس، جم و آریاساسول) و همچنین مدیریت ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد وارد عمل شده و عملیات کنترل و مهار نشتی آغاز شد.
در تحقیقات اولیه، بالا بودن فشار سیستم و معیوب شدن شیر تخلیه عامل اصلی نشتی بوده است. با نشت مقداری محلول کربومات (که از مواد اولیه جهت تولید اوره است) ٩ نفر از کارکنان این شرکت و امدادگران حاضر در محل حادثه، دچار مشکلات تنفسی شدند که هفت نفر از ایشان در بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه تحت درمان قرار گرفته‎اند و دو نفر از مصدومان جهت انجام کنترل‎ها و مراقبت های ویژه و موثرتر به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کنگان اعزام شدند که خوشبختانه شرایط عمومی مصدومین پایدار و رو به بهبود گزارش شده است.
روابط عمومی شرکت پتروشیمی پردیس ضمن قدردانی ویژه از همه شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و گروه های امدادی این منطقه، ذینفعان و همچنین کارکنان مسئول و فداکار این شرکت اعلام می‎کند، واحد اوره فاز یک این مجتمع پتروشیمی در ٢۴ ساعت آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
مجتمع پتروشیمی پردیـس تولید و عرضـه کننده محصولات آمونیـاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان به شمار می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.