صفحه اصلی / حل مشکلات واحدهای تملک‌شده توسط بانک‌ها

حل مشکلات واحدهای تملک‌شده توسط بانک‌ها

 حل مشکل واحدهای صنعتی که به دلیل بدهی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند، در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار گرفت. برنامه ما برای این واحدها به این شکل بوده است
که ستادی به نام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صنایع کوچک برای نزدیک کردن مواضع طرفین راه‌اندازی کردیم و طی مذاکره با نظام بانکی سعی در امهال بدهی‌های آنها داشتیم.
 بعد از به ثمر نشستن مذاکرات، در اولویت اول واحدهای مذکور به کسانی که صاحبان واحدها هستند بازگشت داده می‌شود.
 البته این در صورتی است که صاحبان واحدهای صنعتی با نظام بانکی به توافق دست یابند و برای ادامه کار نیز تمایل داشته باشند. 
در غیر این صورت ستاد تسهیل برای اینکه این واحدها راکد نمانند و تولید و اشتغال در آنها از بین نرود، اولویت واگذاری را به افرادی می‌دهد که توانایی، تخصص و تجربه لازم را برای راه‌اندازی چنین واحدهاییدارا باشند. 
در حال حاضر علاوه بر واحدهای صنعتی‌ای که تاکنون رفع مانع شده و از طرف بانک به صاحبان آنها بازگشته است یا به سایر افراد علاقه‌مند و توانمند واگذار شده، ۱۴۱۶ واحد صنعتی نیز همچنان در تملک بانک‌ها هستند که ستاد تسهیل سازمان در حال پیگیری مشکلات آنهاست. 
خوشبختانه به دلیل موفقیتی که تاکنون در این امر داشتیم، نظام بانکی هم همکاری خوبی برای حل مشکلات این واحدها انجام می‌دهد تا بدین ترتیب علاوه بر جلوگیری از توقف تولید و اشتغال، سرمایه‌های بانک‌ها هم از حالت انجماد خارج شود و در سال ۱۳۹۶ تولید و اشتغالی که مورد نظر مقام معظم رهبری و مورد نیاز کشور است، به ثمربنشیند. 

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.