صفحه اصلی / تعطیلی واحدهای تولیدی ابزار انتخاباتی نیست

تعطیلی واحدهای تولیدی ابزار انتخاباتی نیست

در نشست های کارگروه راهبردی قابل حل است، تاکید کرد، رسانه ها باید اخلاق مدار باشند و از اینگونه رویدادها به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده نکنند.
« محمد روشنفکر » اظهار داشت : پیوند زدن تعطیلی کارخانه های کاشی اصفهان و نیلو هیچ ارتباطی به سیاست های صنعت ساختمان و دولت ندارد و این واحدها مشکلات مربوط به خود را دارند .
وی خاطرنشان کرد: انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک معتقد است، تعطیلی کارخانه های عضو این تشکل را نباید به مسایل سیاسی گره زد و از آن استفاده ابزاری کرد .
روشنفکر افزود: بهره گیری از کارگروه راهبردی می تواند زمینه فعالیت مجدد واحدهای یاد شده را فراهم کند و این امر باید فارغ از هرگونه نگرش تشکیلاتی، حزبی و گروهی صورت گیرد.
رییس هیات مدیره تشکل یاد شده، اضافه کرد: مشکل این واحدها قابل حل است و با هیاهوهای خبری نباید به اینگونه مسایل دامن زد .
به گفته روشنفکر، کارخانه های کاشی اصفهان و نیلو دارای توانمندی خوبی هستند و قادرند در چرخه تولید قرار گیرند و کارگران آنها فعالیت خود را از سرگیرند.
فعال صنعتی تاکید کرد: صرف نظر از وضعیت مالکیت این واحدها، این کارخانه ها در حقیقت همانند دیگر کارخانه ها به منزله سرمایه ملی محسوب می شوند و انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک از واحد های این بخش همه گونه حمایت می کند.
کاشی نیلو از واحدهای وابسته به سازمان تامین اجتماعی است که به شکل اقساطی به بخش خصوصی واگذار شده و از سال ۱۳۹۴ با مشکلات مالی روبرو شده است.
برخی رسانه های منتقد دولت این روزها در فضای انتخاباتی با انتشار اخبار غیرواقع درصدد سیاه نمایی فعالیت های دولت یازدهم هستند و در خبری از تعطیلی و ورشکستگی کاشی نیلو به عنوان نخستین کارخانه تولیدکننده کاشی کف در ایران خبر دادند.
براساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش صادرات کاشی و سرامیک در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن رشد حدود پنج درصدی داشت، اما از نظر وزنی افت سه درصدی را ثبت کرد.
کشور عراق در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۷۷ درصد از صادرات کاشی و سرامیک ایران را جذب کرد و کشورهای افغانستان و پاکستان نیز به ترتیب هشت و پنج درصد صادرات ایران در این بخش را به خود اختصاص دادند.
کشورهای ترکمنستان و گرجستان هریک سه درصد و امارات متحده عربی، تاجیکستان، ارمنستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان نیز در سال ۹۴ هریک سهم یک درصدی از جذب صادرات کاشی و سرامیک ایران داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.