چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بازار مبل تحت تأثیر انتخابات حالت انتظاری پیدا کرد

بازار مبل تحت تأثیر انتخابات حالت انتظاری پیدا کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین،  حسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار پیرامون وضعیت بازار فروش مبلمان در بهار سال جاری گفت: به طور معمول صنف مبلمان در فصل بهار بازار خوبی ندارد و میزان فروش و تولید در این فصل کاهش پیدا می کند. این وضعیت بیشتر به دلیل افزایش میزان خرید مردم پیش از عید آن سال است.
رییس اتحادیه درودگران و مبلسازان اظهار داشت: سال جاری در حالی آغاز شده که تحت تأثیر انتخابات اغلب بازارها در حالت انتظاری به سر می برد و این وضعیت در صنف مبلمان هم نمود پیدا کرده است و سرنوشت انتخابات و رفتار اقتصادی دولت آینده نشان می دهد سال جاری چگونه سپری خواهد شد.
وی افزود: اسفند سال ۹۵ برای واحدهای صنفی فروش مبلمان رضایت بخش نبود، اما واحدهای تولیدی دلیل اینکه امکان تعطیل شدن ندارند به فعالیت خود ادامه دادند. این وضعیت حالتی را ایجاد کرده که واحدهای صنفی و انبارهای واحدهای تولیدی انباشته از مبلمان شده است و میزان نقدینگی نزد فعالان صنفی کاهش پیدا کرده است. ادامه این روند در سال ۹۶ می تواند واحدهای صنفی را با مشکل مواجه کند.
رییس اتحادیه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه ۶۰ درصد کارگاه های تولیدی مبلمان در حالت نیمه تعطیل به سر می برند، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش میزان نقدینگی واحدهای صنفی نیازمند دریافت تسهیلات هستیم، اما بانک ها در پرداخت وام به معیارهای پیشنهادی خود پایبند نیستند. پرداخت تسهیلات ۱۸ درصد توسط بانک ها همواره نقض می شود و همین موضوع باعث می شود نقدینگی مورد نیاز تولید و فعالیت تأمین نشود.
وی در پاسخ به این سوأل که میزان صادرات مبلمان در چه جایگاهی قرار دارد، خاطرنشان کرد: میزان واردات غیرقانونی مبلمان در پایان سال ۹۵ کاهش داشته است، البته هنوز میزان صادرات بسیار کمتر از واردات است و در آخرین گزارش موجود ۲۴ میلیون دلار واردات مبل به کشور صورت گرفته در حالی که میزان صادرات ۱۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.