صفحه اصلی / "دیدی" رقیب چینی "اوبر" باارزش‌ترین استارتاپ آسیا لقب گرفت

"دیدی" رقیب چینی "اوبر" باارزش‌ترین استارتاپ آسیا لقب گرفت

شرکت چینی "دیدی چاکسینگ" رقیب "اوبر" موفق شد سرمایه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر نیز از سرمایه‌گذاران خود دریافت کند. ارزش این استارتاپ اینک به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.
"دیدی چاکسینگ" یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل است که در بیش از ۴۰۰ شهر چین فعالیت دارد و شمار سرویس‌‌دهی روزانه‌اش ۲۰ میلیون برآورد می‌شود. دیدی چاکسینگ عملکردی شبیه به دیگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو نظیر سرویس "اسنپ" در ایران و "اوبر" در آمریکا دارد.
مسافران از طریق این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ زحمتی تقاضای سواری کرده و با مشخص کردن مبدأ و مقصد خود پس از چند دقیقه سوار تاکسی درخواستی‌شان می‌شوند. رانندگان عضو در این سامانه‌ها از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و مبلغ به مراتب کمتری در مقایسه با رانندگان تاکسی دریافت می‌کنند.
دیدی چاکسینگ که رقیب اصلی اوبر محسوب می‌شود، در نظر دارد سرویس‌ خدمات‌رسانی‌اش را فراتر از مرزهای چین برده و در سطح جهان گسترش دهد. برای این منظور نیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی به تازگی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر در این سامانه هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال" و همچنین وبسایت "بلومبرگ" هدف از این سرمایه‌گذاری علاوه بر گسترش خدمات‌رسانی، پیشبرد تحقیقات در زمینه فناوری خودروهای بدون راننده نیز اعلام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.