صفحه اصلی / کروم در برابر سایت‌های ناایمن تهاجمی‌تر می‌شود

کروم در برابر سایت‌های ناایمن تهاجمی‌تر می‌شود

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پی سی مگ، کروم برای اینکه مدیران وب سایت‌ها را به استفاده از ابزار رمزگذاری اطلاعات یا پروتکل HTTPS ترغیب کند، قصد دارد، بیشتر از گذشته از هشدار ناایمن بودن سایت‌ها در این مرورگر بهره بگیرد.
گوگل از سال ۲۰۱۴ هم در زمان نمایش نتایج جستجو تلاش می‌کرد سایت‌های دارای پروتکل HTTPS را در رتبه‌های بالاتری به نمایش بگذارد.
چندی قبل کاربران کروم شاهد افزوده شدن برچسب ناایمن به برخی وب سایت ها به علت استفاده از سرورهای رمزگذاری نشده HTTP بودند. سایت‌های یادشده برای تبادل اطلاعات مربوط به کلمات عبور و کارت‌های اعتباری از پروتکل HTTP به جای HTTPS استفاده می‌کردند.
اما از آغاز ماه اکتبر این هشدار در صورت تایپ هرگونه اطلاعات در صفحات HTTP به نمایش درمی‌آید. همچنین اگر کاربران در حالت Incognito از صفحات HTTP بازدید کنند، پیام هشدار یاد شده را مشاهده می‌کنند.
مسئولان گوگل می‌گویند، از زمان اعمال این تغییرات تا به حال، بازدید کاربران از صفحات HTTP حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است. اما با عرضه نسخه ۶۲ مرورگر کروم هشدار ناایمن در صورت تایپ کردن هرگونه اطلاعات در سایت های HTTP به نمایش درمی آید تا استفاده از این پروتکل غیرامن هر چه بیشتر کاهش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.