صفحه اصلی / دستیابی به رشد ۲۱ درصدی تزریق گاز به مخزن شوریجه در سال ۹۵

دستیابی به رشد ۲۱ درصدی تزریق گاز به مخزن شوریجه در سال ۹۵

 اساسی، قطعات یدکی، تعمیرات پیشگیرانه، نگهداری مناسب تجهیزات در واحدهای عملیاتی و استفاده بهینه از مخزن ذخیره سازی شوریجه در زمستان ۹۵، جزو پایدارترین پالایشگاه های گاز کشور بوده است گفت: مخزن ذخیره سازی شوریجه نقطه عطف پایداری گاز در شمال و شمال شرق کشور محسوب می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از محمد فرزانه مقدم با ارائه آماری در زمینه تولیدات این پالایشگاه در سال ۹۵ افزود: در سال گذشته میزان گاز پالایش شده ۱۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون متر مکعب بوده است و گوگرد تولیدی آن به میزان ۶۰۰ هزار و ۲۷۶ تن با درجه خلوص ۹۹ ممیز ۹۷ درصد می باشد و این پالایشگاه در تولید گوگرد مقام اول کشور را از آن خود کرده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین ۹۰ هزار متر مکعب مایعات گازی استحصال شده است.
وی در ادامه به نقش و جایگاه واحد ذخیره سازی شوریجه D در تامین سوخت زمستانی اشاره کرد و بیان داشت: تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه در سال ۹۵، یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به سال ۹۴، رشد ۲۱ درصدی را نشان می دهد.
فرزانه مقدم گفت: در سال ۹۵، یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون متر مکعب گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه برداشت شده است که نسبت به سال ۹۴ از رشد ۳۲ درصدی برخوردار بوده است و علی رغم قطع موقت گاز ترکمنستان، هیچ کدام از مصرف کننده های خانگی مسیر سرخس _ نکا این قطعی را احساس نکردند و پالایشگاه نیز با افت فشار مواجه نگردید و پایداری بهینه خود را حفظ نمود.
این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در سال جدید و با تکیه بر تجارب موفق قبلی افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی مورد هدف قرار گرفته است.
مدیر عملیات پالایشگاه خانگیران در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " نامگذاری شده است پایداری تولید پالایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و  امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته این موضوع به طور کامل محقق شود

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.