چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / مراسم نکوداشت سرآمدان هنری فارس برگزار شد

مراسم نکوداشت سرآمدان هنری فارس برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به  نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آئین نکوداشت سرآمدان ادب و هنر فارس با حضور دکتر سعادت؛ قائم‌مقام و دکتر منتظر؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان، دکتر شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس و جمعی از سرآمدان و مستعدان‌برتر بومی به‌همت بنیاد نخبگان فارس و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
در این مراسم، غلامعلی منتظر؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: تجلیل از سرآمدان ادب و هنر، نکوداشت نخبگانی است که در خدمت این سرزمین هستند؛ گرچه این اقدام نقش بسزایی نیز در الگوسازی برای جوانان دارد.
وی با بیان اینکه افزون بر گرامیداشت چهره‌های علمی و دانش‌آفرین، یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان تقدیر از نخبگی و آفرینندگی چهره‌های ادبی، فرهنگی و هنری کشور است، افزود: بنیاد درصدد است، با شناسایی چهره‌های نخبه در سراسر کشور، انگیزه خلق علم و ارتقای فرهنگ را در تمامی حوزه‌ها گسترش دهد.
در بخش دیگری از این مراسم، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه هنر موهبتی الهی است، گفت: هنر نقش بسیار مهم و انکارناپذیری در ماندگاری فرهنگ­ها و ملت­ها دارد.
وی افزود: هنرمندان سکان­داران این استمرار و نشان دهندگان شکوه و فرهنگ و عظمت ملت‌ها هستند؛ به‌همین دلیل گرامی­داشت سرآمدان این حوزه در حقیقت، گرامی­داشت و عزت‌بخشی به فرزانگی و تقویت بنیادهای شکوه و عظمت ملت است.
شریف ادامه داد: جایگاه هنرمندان و هنروران همواره در فرهنگ ایرانی– اسلامی سرزمین ایرانی، مورد توجه خاص و عام بوده است. تأثیر ادب و هنری که از عمق روح و جان هنرمندان این سرزمین برخاسته بر فرهنگ و سبک زندگی این مردم بر هیچ­کس پوشیده نیست و به قول یکی از شرق‌شناسان غربی، ایران سرزمین مردمانی است که بر فرش­های زمردین گام برمی­دارند و به زبان شعر سخن می­گویند.
رئیس بنیاد نخبگان فارس بیان کرد: فرش، شعر، رمان و موسیقی هر کدام هنری دقیق است و هنرمند در هر کدام از این تخصص­ها، انسانی ویژه است. به‌قول رهبرمعظم‌انقلاب موسیقی تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی است، هنری است ساخته و پرداخته نعمت­های الهی که بر اساس یک ذوق و قریحه ذاتی و یک نظم و انتظام خردمندانه شکل می­گیرد و در واقع جان دادن به بی­جان‌ها است و امروز و از این رهگذر وظیفه ما تکریم و الگوسازی از هنرمندان و هنرشان برای نسل­های جوان و آینده‌سازان کشور است.
شریف در ادامه عنوان کرد: هدف از تکریم، توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاری علمی، فرهنگی، ادبی و هنری نخبگان و سرآمدان و شناسائی رموز موفقیت آنان در زمینه­سازی حضور هر چه بیشتر این افراد در جامعه به منظور اثرگذاری بیشتر، معرفی مشاهیر ایرانی در سطوح بین­المللی و بالاخره الگوسازی شیوه زندگی علمی این بزرگان است که در دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری در حال پیگیری است.
وی اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان فارس در سال ۱۳۹۵ اولین نکوداشت نخبگی را به پاسداشت یک عمر تلاش کم‌نظیر آقای دکتر سید علی ملک‌حسینی پدر پیوند کبد ایران را برگزار کرد و پس از آن تکریم از چهار دانشمند شیمی کشور؛ خانم افسانه صفوی و آقایان سید حبیب فیروزآبادی، ناصر ایران­پور و هاشم شرقی را در کارنامه خود دارد و امروز این بنیاد مفتخر است که به پاس یک عمر آفرینش ادب و هنر، سه تن از بزرگان هنر و ادب این مرز و بوم را به منظور تکریم ادب و احترام برگزیند.
رئیس بنیاد نخبگان فارس بیان کرد: آقای ابوتراب خسروی؛ نویسنده سرشناس رمان­های بی­نظیری که خوانش آن‌ها، انسان را به تدبری عمیق وامی­دارد؛ آقای غلامرضا ذوالانواری؛ کارآفرین و هنرور برجسته فرش دستباف که به عنوان پدر گبه جهان شناخته شده و صاحب چندین نشان ملی و بین المللی است و همچنین آقای مسعود شناسا؛ موسیقی­دان، نوازنده شهیر و چیره­دست سنتور که هم­نوازی و همراهی او با بسیاری از بزرگان میهن عزیزمان و کسب مقام والا، ما را به تکریم ایشان وا داشته است.
در پایان این آیین، با اهدا لوح و هدایایی از سوی بنیاد ملی نخبگان، بنیاد نخبگان فارس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این بزرگان تجلیل شد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.