صفحه اصلی / امنیت آبی، هدف برگزاری یک رویداد بین‌المللی

امنیت آبی، هدف برگزاری یک رویداد بین‌المللی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید علی چاوشیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شش ماه پیش مدیر برنامه بین‌الملل و آب‌شناسی یونسکو پس از بازدید از ایران پیشنهاد داد که در کشور رویدادی با عنوان امنیت آبی در سکونتگاه‌های انسانی برگزار شود که این مساله با استقبال وزارت نیرو روبه‌رو و قرار شد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب کشور و یونسکو این رویداد در ایران برگزار شود.
وی در خصوص جزییات برگزاری این رویداد، تصریح کرد: قرار شده که در دو روز دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت‌ماه این کنفرانس برگزار شود که در روز اول به نشست تخصصی در ابعاد مختلف امنیت آبی و بررسی راهکارها و همچنین مقابله با کم‌آبی پرداخته می‌شود.
مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده که در روز دوم شش کارگاه‌های تخصصی با شش محور برگزار شود که محور اول مربوط به چالش‌های جدید همچون تغییر اقلیم، مدیریت تقاضا، محور دوم آبرسانی در شرایط اضطراری، آبرسانی ناپیوسته و مدیریت شرایط اضطراری و محور سوم به مساله کیفیت آب خلاصه شده است.
چاوشیان با بیان این‌که محور چهارم کارگاه در قالب آب‌های نامتعارف اعم از شیرین‌سازی آب دریا و همچنین بازچرخانی آب مربوط می‌شود، اظهار کرد: سال ۲۰۱۷ براساس برنامه آب سازمان ملل به عنوان سال استفاده از پساب نام‌گذاری شده، لذا می‌توان اینگونه گفت که  پساب می‌تواند یکی از منابع خوب آب باشد.
به گفته وی، کارگاه پنجم و ششم این رویداد به مساله حکمرانی آب از منظر اجتماعی و اقتصادی تعریف شده است. همچنین قرار است که در کارگاه ششم یک نشست مختص آب و رسانه برگزار شود.
مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با بیان این‌که ماحصل این کنفرانس به چاپ یک کتاب می‌انجامد که با حمایت یونسکو در انتشارات کمبریج منتشر می‌شود که در این کتاب به پیشرفت‌ها و تجربه‌های مربوط به مدیریت آب شهری و روستایی و همچنین مدیریت آب در سکونتگاه‌های انسانی در اقلیم خشک و نیمه خشک پرداخته خواهد شد.
چاوشیان با بیان این‌که این کنفرانس در دوازهم و سیزدهم اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار می‌شود، گفت: در این کنفرانس ۱۰ کارشناس از کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی، چین، آفریقای جنوبی، استرالیا و همچنین شماری از اعضای تشکیلات یونسکو وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.