صفحه اصلی / ایرباس برجامی از برنامه پروازهای داخلی حذف شد

ایرباس برجامی از برنامه پروازهای داخلی حذف شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل ازمهر،  عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره نخستین پرواز سیکل خارجی اولین ایرباس ۳۳۰ تازه وارد هما اظهار کرد: ایرباس ۳۳۰ هما که پس از برجام به عنوان اولین خرید ایران ایر وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی‌(هما) شد، دیشب وارد فرودگاه امام خمینی‌(ره) شد.
کوروش فتاحی، با بیان اینکه رجیسترنامبر (شماره ثبت) این هواپیما رومئو و ژولیت (RJ) است، اظهار کرد: این هواپیما نخستین پرواز خود را بامداد امروز به مقصد سوئد انجام خواهد داد.
معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) ادامه داد: این هواپیما در طول هفته جاری ۵ پرواز از فرودگاه امام به مقصد کشورهای اسکاندیناوی انجام خواهد داد و آخرین آن نیز پرواز روز آخر هفته جاری (جمعه) به مقصد فرانسه خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بازگشت این هواپیما به سیکل پروازی داخلی تصریح کرد: معمولا هواپیماهایی که برای مقاصد بلندمدت و بین‌المللی به‌کار گرفته می‌شوند، به پروازهای داخلی برنمی‌گردند؛ چون استفاده از هواپیماهای دوربرد در مسیرهای لوکال و منطقه‌ای مقرون به صرفه نیست.
گفتنی است حسن روحانی، دی‌ماه سال گذشته در یک نشست خبری خطاب به منتقدان خریدهای گران‌قیمت دولت یازدهم که مورد استفاده عده محدودی از افراد است، گفته بود: «برخی با نشستن مردم در هواپیمای نو و رونق صنعت گردشگری مشکل دارند، شما می‌توانید سوار هواپیمای کهنه شوید.» با این حال گویا زمان کوتاه استفاده «عموم مردم» از هواپیمای نو پسابرجامی خیلی زود به سر آمد و ایرباس جدید حالا باید برای جابجایی جماعتی محدود و خاص انجام وظیفه کند.از همان موقع که دولت مانور تبلیغاتی خود را برای خرید هواپیماهای پهن‌پیکر گرانقیمت آغاز نمود، گفته می‌شد که تنها عده‌ای محدود توانایی استفاده از این امکانات هوایی را خواهند داشت اما مسئولان دولت از جمله شخص رئیس‌جمهور با موضع‌گیری از این اظهارات، گفتند که منتقدان از اینکه مردم سوار هواپیمای نو شوند مشکل دارند! اما حالا زودتر از آنچه تصور می‌شد پرده‌ها کنار رفت و خریدهای گرانقیمت دولت یازدهم نه برای استفاده مردم عادی در سفرهای داخلی برای خدمت به افراد مورد نظرشان گسیل شدند و مردم باید تا اطلاع ثانوی با بوی کهنگی همان هواپیماهای قدیمی سفر کنند!
نخستین هواپیمای ایرباس ۳۳۰ هما که از سوی دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی به عنوان نماد کارآمدی برجام معرفی می‌شود، در تاریخ ۲۳ دی ماه سال گذشته وارد فرودگاه مهرآباد شد و از آن تاریخ تا به امروز در پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفت. ضمن اینکه به گفته کارشناسان صنعت هوانوردی، درآمد ایرلاین‌ها عمدتا از محل پروازهای خارجی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.