صفحه اصلی / کارنامه دولت یازدهم در حوزه جوانان اعلام شد

کارنامه دولت یازدهم در حوزه جوانان اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز و  به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان براساس این گزارش، مشارکت جوانان در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در دولت یازدهم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است به طوری که در حوزه گسترش فعالیت سازمانهای مردم نهاد با روند روبه رشد ۴۰ برابری مواجه بوده ایم.
برابر امارهای موجود ، تعداد سازمانهای مردم نهاد از ۵۰ مورد در سال ۹۲ به دو هزار سمن در سال ۹۶ رسیده است .در همین مدت با برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور ساماندهی جوانان از صفر طرح سال ۱۳۹۲ به ۱۷۷۴ طرح و برنامه سمن های جوانان در سال ۱۳۹۵ رسیده است ضمن اینکه در همین مدت با رشد ۶۷ برابری اعتبار برنامه ای حوزه جوانان از ۶ میلیارد تومان سال ۹۲ به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته است.

یکی دیگر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان در دولت یازدهم ، فضا سازی برای مشارکت جوانان است . احداث و تجهیز خانه جوانان در ۳۱ مرکز استان در  راستای حمایت از این قشر است.

طبق این گزارش برابر آمارها در سال ۱۳۹۲ هیچ خانه جوانی در کشور فعالیت نداشت و در مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم تعداد خانه های جوانان با افزایش چشمگیری در سال۹۵ به عدد چهل و پنج رسیده است. ضمن اینکه ۱۴ خانه جوان هم در شهرستانها در این مدت راه اندازی شده است.
سیاستگزاری و برنامه ریزی برای تربیت این نسل متناسب با افق چشم انداز، یکی از جدی ترین و اولویت دارترین موضوعات در وزارت ورزش و جوانان است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.