به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، بازرسی های انجام شده منجر به تشکیل ۱۳ هزار و۹۱۶پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به مبلغ بیش از ۵۸ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال شد که پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.
همچنین درفروردین ماه امسال ۱۱ هزار و ۵۱۹ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد آن مربوط به بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۵ درصد به صورت حضوری، ۵۹ درصد تلفنی و ۱۶ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.
این گزارش حاکیست: پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان ۱۱ هزار و ۱۵۵ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳ درصد متخلف، ۳۲ درصد غیرمتخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است.
مطابق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نکردن صورتحساب بود.
همچنین درفروردین ماه امسال ۱۱ هزار و ۵۱۹ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد آن مربوط به بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۵ درصد به صورت حضوری، ۵۹ درصد تلفنی و ۱۶ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.
این گزارش حاکیست: پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان ۱۱ هزار و ۱۵۵ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳ درصد متخلف، ۳۲ درصد غیرمتخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است.
مطابق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نکردن صورتحساب بود.