صفحه اصلی / آیفکس در مسیر صعود به ارتفاع ۹۲۵ واحدی رسید

آیفکس در مسیر صعود به ارتفاع ۹۲۵ واحدی رسید

 که نمادهای «مارون»، «ذوب» و «میدکو» به ترتیب بیشترین تاثیر را در این رشد آیفکس بر جای گذاشتند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز در مجموع بازارهای فرابورس ایران بیش از ۳۱۵ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد که نزدیک به نیمی از حجم و ۳۰ درصد از ارزش کل مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص داشت.
در بازارهای اول و دوم فرابورس بالغ بر ۱۴۴ میلیون سهم در ۱۸ هزار و ۸۵۶ نوبت دادوستدی مبادله شد که ارزشی افزون بر ۴۰۴ میلیارد ریال را رقم زد. در این بازارها نمادهای «ذوب» و «اپرداز» که امروز در صدر نمادهای پربیننده نیز قرار گرفتند، به ترتیب بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.
در میان نمادهای فرابورسی نمادهای «ثالوند» و «قشیر» به ترتیب متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن الوند و قند شیروان قوچان و بجنورد، بیشترین افزایش قیمتی را تجربه کردند اما نمادهایی که بیشترین کاهش قیمتی را به همراه داشتند «دبالک»، «وگستر» و «دسانکو» بودند.
امروز در میان اوراق تسهیلات مسکن نماد تسه ۹۶۰۱ با دادوستد بیش از ۲۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۹ میلیارد ریال در صدر تابلو تسهیلات مسکن ایستاد و در مجموع این تابلو شاهد داودستد بیش از ۵۴ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال بودیم. در این تابلو تسه تیرماه ۹۵ با بیشترین قیمت و تسه آبان‌ماه ۹۳ با کم‌ترین قیمت خریدوفروش شدند.
همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت نقل‌وانتقال بیش از ۶۲۱ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۶۰۵ میلیارد ریال صورت گرفت.
در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نماد «اعتماد» با دادوستد بیش از ۲ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داد؛ این در حالی است که در مجموع در تابلو ETFها بیش از ۳ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴۷ میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.
رصد مبادلات صورت‌گرفته در بازار پایه نیز نشانگر معامله بیش از ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۵۹ میلیارد ریال در مجموع تابلوهای الف، ب و ج این بازار است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.