صفحه اصلی / رونمایی از سامانه نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان

رونمایی از سامانه نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان

با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بنیاد برکت رونمایی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
دکتر نوروزی مدیر عامل بنیاد برکت در این نشست با بیان اینکه طراحی و پیاده سازی سامانه نماد با مشارکت برکت تل یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد برکت صورت گرفته است ، گفت : این بنیاد به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام  با سرمایه گذاری مبلغ  ۱۵ میلیارد ریالی طرح نرم افزاری این سامانه را آغاز کرده است .
وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح اظهار داشت: از یکسال پیش کار روی نرم‌افزار «نماد» را آغاز کردیم و اطلاعات سامانه سنجش و پرونده تعیین سلامت الکترونیکی دانش‌آموزان، به صورت همگام با این سامانه در حال تکمیل است.
وی افزود: یک مرکز فرمان یا دیتا سنتر نیز برای این موضوع طراحی شده است تا از سامانه پشتیبانی کند.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به بسته های خدماتی و آموزشی که در سامانه تعبیه شده است اذعان داشت : این بسته‌ها تحت عنوان آموزش‌های ارتقایی برای والدین بر روی سامانه بارگذاری شده است .
نوروزی با بیان اینکه در ٧٢ مدرسه طرح به صورت آزمایشی اجرایی شده است، گفت: اطلاعات ١٨ هزار دانش‌آموز در این سامانه وارد شده است و برای تمام مدارسِ این طرح، امکانات سخت افزاری خریداری و برای ١٠ مدرسه امکان مشاوره از راه دور فراهم شد. علاوه بر این، امکان معاینه و سنجش سلامت دانش‌آموزان با تجهیزات پیشرفته هم فراهم شد.
در این جلسه همچنین، وزیر آموزش و پرورش با تشکر از همه ارگانها و نهادهای دخیل در سامانه نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، خصوصا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت، گفت: هرچند کار گروهی، آن هم با مشارکت بیش از ۱۰ وزارتخانه، سازمان و یا دستگاه‌های دولتی، سخت به نظر می‌رسد اما طبق گزارش‌های رسیده، گام‌های موثری توسط اعضای نماد در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است .
دانش آشتیانی بیان داشت: اگر بخواهیم کشور در مسیر توسعه گام بردارد، باید در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کنیم و این سرمایه‌گذاری نیز باید بیشتر در دوران ابتدایی و قبل از آن صورت گیرد زیرا میزان تاثیرپذیری افراد از آموزش‌های ارائه شده در سنین پایین، بیشتر است .
وی افزود: ارتباط نسل قدیم با نسل جدید بسیار مشکل است، زیرا دنیای جوانان امروزی با والدین شان متفاوت است بنابراین خانواده ها نیز نیازمند فراگیری مهارت های زندگی هستند.
دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: درموضوع آسیب‌های اجتماعی باید بیشترین سرمایه گذاری درحوزه پیشگیری صورت گیرد  و دانش‌آموزان باید به فراگیری مهارت ها ترغیب شوند.
در پایان این نشست با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل و معاون بنیاد برکت و نمایندگانی از سازمان‌های مختلف از سامانه نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان  ( نماد )  رونمایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.