صفحه اصلی / دسترسی به آب در خاورمیانه ۵۰ درصد محدود می‌شود

دسترسی به آب در خاورمیانه ۵۰ درصد محدود می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از دفتر نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران، سرج ناکوزی، طی سخنانی هشدار داد که دسترسی به آب در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طی ۴۰ سال گذشته ۶۵ درصد کاهش یافته و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰، حدود ۵۰ درصد دیگر نیز کاهش یابد.
وی گفت: در سال‌های اخیر، تهدید تغییرات اقلیمی منجر به تشدید وضعیت، و افزایش تعداد بروز و شدت خشکسالی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه همچون جمهوری اسلامی ایران شده است.
 وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:اطمینان دارم با حمایت خوبی که فائو از شرکای ملی و بین‌المللی دریافت می‌کند و با همکاری نزدیک با سایر کارگزاری‌های ملل متحد، حمایت تأثیرگذاری از تحقق توسعه پایدار در این کشور بزرگ به عمل آورد.
 ابتکار منطقه‌ای فائو در حوزه کمبود آب در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۳ و برای حمایت از کشورهای این منطقه در برابر بزرگترین چالش‌های پیش رو از جمله  دستیابی به امنیت غذایی و آبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار در شرایطی که کمبود آب به طور بی‌سابقه‌ای تشدید شده است، تدوین گشت.
این ابتکار اهدافی چون تقویت سیاست‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، مدیریت و عملکرد بهینه برای افزایش پایدار بهره‌وری آب و خاک؛ ارائه ابزار لازم برای برنامه‌ریزی استراتژیک در تخصیص بهینه و پایدار منابع کمیاب آبی و بکارگیری استراتژی همکاری منطقه‌ای برای نیل به یک برنامه اصلاح آب، را در برمی‌گیرد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.