صفحه اصلی / اشکودا به رکورد تولید یک میلیون دستگاه از مدل سوپرب رسید!

اشکودا به رکورد تولید یک میلیون دستگاه از مدل سوپرب رسید!

اشکودا سوپرب، از آن دسته خودروهای است که کسی خیلی به آمار و ارقام آن اهمیت نمی‌دهد.
ولی یک میلیون دستگاه دستاورد کوچکی نیستو این عدد موفقیت بزرگی برای هر خودرویی می‌تواند باشد.
اگر با برند و محصولات اشکودا آشنایی ندارید، باید بگوییم که خودروی سوپرب مدل پرچم دار این برند چکی می‌باشد. این خودرو در اصل یک فولکس واگن پاسات می‌باشد، که بزرگ‌تر شده و فضای بیشتری دارد، جنس بدنه متفاوتی داشته و قیمت آن در مقایسه با پاسات کم‌تر است.
این اسم نخستین بار در سال ۱۹۳۴ و در خودروی اشکودا ۶۴۰ سوپرب استفاده شد. موتور ۲.۵ لیتری شش سیلندر خطی آن ۵۵ اسب بخار تولید می‌کرد، ولی برخی قابلیت‌های خلاقانه و جذابی داشت که آن را در دوره خود از مدل‌های دیگر متفاوت و متمایز می‌کرد، مانند یک میل گاردان که از داخل یک فریم تیوب شکل رد می‌شد و یک سیستم تعلیق مستقل پیشرفته.
اشکودا فقط ۲۰۰ دستگاه از آن خودرو را تولید کرد، بنابراین این خودرو از نظر میزان تولید خیلی با اشکودا سوپرب فعلی قابل مقایسه نیست. داستان اصلی اما، در سال ۲۰۰۱ و با معرفی اولین نسل خودرویی که الان می‌شناسیم آغاز شد.
این مدل در کل ۱۳۶۱۰۰ دستگاه فروش داشت و نهایتاً با مدل MkIIسوپرب جایگزین شد، نسل که بین سال‌های۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ تقریباً۶۱۹ هزار دستگاه فروخت. حال، دو سال پس از معرفی نسل سوم سوپرب، کمپانی اشکودا تا به امروز ۲۵۰ هزار دستگاه از آن فروخته است. اگر این اعداد را با هم جمع کنید از یک میلیون بیشتر می‌شود، دستاوردی که بدون شک برای شرکتی مانند اشکودا بسیار شگفت انگیز است.
این خودرو هنوز هم موفق‌ترین مدل این برند نیست و این عنوان به مدل کوچک‌تر اکتاویا می‌رسد که تا سال پیش بیش از ۶ میلیون دستگاه فروش داشته است.
اشکودا سوپربی که در واقع عدد یک میلیون را به خود اختصاص داد، یک مدل سدان با تریم Laurin&Klementبود، تریمی که به نام دو فردی که ۱۲۱ سال پیش کمپانی را تأسیسکرده‌اند نام گذاری شده است.
اگر به آن‌هامی‌گفتید که شرکت شما تقریباً یک قرن بعد بالای یک میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد کرد، شاید باور این موضوع برای آن‌ها هم سخت بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.