صفحه اصلی / توجه به فعالیت‌های فرهنگی عامل اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی

توجه به فعالیت‌های فرهنگی عامل اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح زیپ لاین و پل معلق برج میلاد گفت: متأسفانه امروزه شاهد هستیم با همه گیر شدن ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی فضای مسمومی برای نسل جوان ما ایجاد کرده‌اند و جوانان ما را با سایت‌های غیرمجاز فراوان بمباران می‌کنند.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم با این آسیب‌های اجتماعی به بهترین شکل مقابله کنیم یکی از راه‌های اساسی مهیا کردن مراکز اجتماعی و فرهنگی مناسبی است تا نسل جوان جذب این گونه فضاها شوند و فارغ از آلودگی‌های اخلاقی به فعالیت بپردازند.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: حضرت امام فرمودند مردم ما دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند و امیدواریم مسئولان نیز دین خود را به مردم ادا کنند و با ایجاد فضاهای مناسب و امکانات رفاهی ویژه کاری انجام دهند که آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد و اوقات فراغت جوانان به بهترین شکل ممکن غنی شود.
ارتقا برج میلاد به قطب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی
علیرضا جاوید، معاون فنی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: مدیریت برج میلاد تلاش کرده است در جهت ارتقا همه‌جانبه فعالیت‌های برج و تنوع اقدامات فرهنگی و اجتماعی به منظور استفاده شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی جاذبه‌های برج را به صورت روزافزون افزایش دهد که این اقدام قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: هر چه شهروندان تهرانی مراجعه بیشتری به برج داشته باشند زحمت مدیریت برج و کارکنان آن افزایش می‌یابد اما از سوی دیگر لذت درونی شان برای خدمت رسانی بیشتر می‌شود.
در ادامه این مراسم کاووسی مسئول ورزش سوارکاری نیز گفت: ورزش کردن حرکت به سمت سلامتی است و هر چه بیشتر در این زمینه تلاش شود شاهد کاهش هزینه‌های مربوط به بهبودی خواهیم بود.
وی افزود: من به عنوان نماینده فدراسیون از شهرداری و مسئولان برج سپاسگزارم که با ما همراهند و کارهای ما را انجام می‌دهند. همه جای شهر تبدیل به ورزشگاه شده است.
علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد نیز در این مراسم گفت: امروز ۱۰ اردیبهشت سوم شعبان روز قهرمان‌ترین سردار جهان و روز خلیج همیشگی فارس است.
وی افزود: امروز هم شمیم فتح می‌دهد و هم رایحه افتخار پیروزی به مشام می‌رسد.
مدیرعامل برج میلاد اضافه کرد: برج میلاد با تاسی از رویکردهای فرهنگی اجتماعی شهرداری و با این رویکرد که ورزش ایجاد نشاط و سرزندگی می‌کند و کشورهای توسعه یافته و مترقی همواره تاکیدشان بر ورزش و فعالیت‌های سازنده اجتماعی و فرهنگی بوده و این موضوع می‌تواند هنجارهای اجتماعی را کاهش دهد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.
وی افزود: امروز سراسر شهر را که نگاه کنید می‌توانید بگویید همه جای شهر ورزشگاه من است، از بوستان‌های مختلف تا ورزشگاه‌های کوچک و بزرگ و المپیادهای ورزشی و تأکید بر ورزش همگانی.
وی اضافه کرد: امروز ما تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریست شده‌ایم و در ایام امروز امسال بیش از یک میلیون گردشگر از سراسر کشور و خارج ایران از فعالیت‌ها و جاذبه‌های برج میلاد دیدن کرده‌اند.
درویش پور افزود: در حوزه گردشگری یکی از تاکیدات ما ورزش‌های همگانی و تقویت فعالیت‌های سرگرمی و تفریحی است و مجموعه زیپ لاین و پل معلق نیز به عنوان ورزش مفرح به همین منظور افتتاح و طراحی شده است.
تهران می‌تواند قطب گردشگری در ایران و جهان باشد
مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در این مراسم گفت: برج میلاد علاوه بر اینکه به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا کارکردهای فنی خاص خود را دارد در سال‌های اخیر به فضایی تفریحی بدل شده است و اقداماتی که در آن صورت می‌گیرد حاکی این موضوع است.
وی افزود: ایران با بیش از ۷ هزار سال تاریخ و تمدن یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا به لحاظ اقلیمی، جغرافیایی و مکان‌های گردشی است و با این پتانسیل می‌تواند یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری در دنیا محسوب شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران اضافه کرد: این موضوع می‌تواند در دو مبحث اقتصاد و اشتغال نقش کلیدی ایفا کند لذا اهمیت توجه به آن مضاعف می‌شود.
عبداللهی افزود: در گذشته وقتی صحبت از گردشگری و جاذبه‌های دیدنی می‌شد ذهن‌ها به سمت شهرهایی همچون اصفهان و شیراز می‌رفت اما با تلاش این سال‌ها تهران به عنوان یکی از شهرهای زیبا و قطب گردشگری در ایران مطرح است.
وی افزود: نوروز امسال مشاهده کردیم که تهران این پتانسیل را دارد ضمن اینکه قطب گردشگری ایران باشد جایگاه ویژه‌ای نیز در جهان داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.