به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، از این تعداد برای۱۸۳ هزار و ۵۴۳ فقره با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۵۲۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال پرونده تشکیل شده است.
در دوره مورد گزارش، ۱۳۹ هزار و ۲۹۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۳ درصد به صورت حضوری ، ۵۹ درصد تلفنی و ۱۸ درصد به صورت کتبی دریافت و پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۰۱ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده است.
از کل شکایات قابل پیگیری و ارسالی به ادارات و مراجع ذیربط برای برخورد قانونی ۱۷ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۴ درصد متخلف، ۳۲ درصد غیر متخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است .
بر اساس گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف در سال گذشته مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نکردن صورتحساب بود.