چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / توسعه صنعت طلا ، جواهر و سنگ های قیمتی اشتغال فراوانی ایجاد می کند

توسعه صنعت طلا ، جواهر و سنگ های قیمتی اشتغال فراوانی ایجاد می کند

 مجلس شورای اسلامی، چرخه تولید و اشتغال را در حوزه طلا و جواهر و همچنین سنگ های قیمتی به حرکت درآورد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از 
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمد کشتی آرای گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده که چند سال به طور آزمایشی و ناقص اجرا شده، آسیب جدی به واحدهای تولیدی از جمله صنف طلا وارد کرده است.
وی ادامه داد: صنعت طلا وجواهر یکی از بخش هایی بود که در ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به شیوه ناقص آن معترض بود چون که می دانست تعطیلی واحدهای این صنف را درپی خواهد داشت.
کشتی آرای تصریح کرد: با پیگیری و جلسات متعدد در سه سال گذشته که با کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی و همچنین بخش کارشناسی و پژوهشی مجلس داشتیم، توانستیم نظرات انتقادی خود را در خصوص مشکلات اجرای این قانون اثبات کنیم .
وی گفت: اواخر سال گذشته ۳ جلسه با حضور نمایندگانی از بخش های دولتی و مجلس ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت، نمایندگان و کارشناسان اتاق اصناف تشکیل شد که در نهایت منجر به نامه ای برای اصلاح این قانون تنظیم و تقدیم دولت و مجلس شورای اسلامی شد.
کشتی آرای با اشاره به ضعف هایی که در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بر اصناف ایجاد کرده ، یاد آور شد : یکی از مشکلات اساسی این قانون، در دریافت ارزش افزوده از اصل طلا که خود یک کالای سرمایه ای است، بود؛ در صورتی است که باید مالیات از اجرت کاری که بر روی کار انجام می شود، دریافت شود.
وی همچنین یکی از دلایل رکود در صنعت سنگ های قیمتی را بی توجهی به صنعت طلا و جواهر دانست و گفت: با توجه به  اینکه رواج استفاده از سنگ های قیمتی بسیار افزایش یافته ، اما هیچ توجه جدی و موثری را در این خصوص شاهد نیستیم و اجازه داده ایم بازارهای ما را کشورهایی چون چین، مالزی، تایلند، هنگ کنگ و برخی کشورهای اروپایی بگیرند و سود سرشاری نصیب خود کنند.
کشتی آرای با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال اظهار کرد: اگر از سوی مسئولان ذیربط از توسعه صنعت سنگ های قیمتی حمایت های منطقی صورت گیرد، می تواند زمینه فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم فراوانی را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: با ایجاد ارزش افزوده در هر کیلوگرم طلا می توان حداقل ۴ شغل مستقیم ایجاد کرد ضمن اینکه اشتغال غیرمستقیم در بخش های جانبی آن نیز از دیگر مزیت های این صنعت است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.