صفحه اصلی / اشتغال بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در صنعت پتروشیمی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن

اشتغال بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در صنعت پتروشیمی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن با اعطای تسهیلات ۸۵۰ میلیون یورو برای احداث ۳ مجتمع عظیم پتروشیمی با ظرفیت ۲ میلیون تن اتیلن، پتروشیمی های لرستان و مهاباد هر یک به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین و سبک و راه اندازی آنها در دوران دولت تدبیر و امید برای حدود ۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در حال حاضر طرح های پتروشیمی مسجدسلیمان، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی هنگام، و پتروشیمی بوشهر با ۳/۱ میلیارد یورو تسهیلات بانک صنعت و معدن در حال اجرا است که با اتمام آنها، ۲۷۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
تصویب حدود ۷۰۰ میلیون یورو برای طرح های پالایشگاه میعانات گازی و پالایشگاه گاز بیدبلند نیز از دیگر اقدامات این بانک طی همین مدت در راستای تأمین مالی طرح های پتروشیمی، نفت و گاز است که نتیجه آن ایجاد ۹۰۰ شغل مستقیم خواهد بود.
رقم تخصیص تسهیلات به طرح های فوق ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون یورو است که برخی از این طرح ها در دوران ۴ساله ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ تکمیل و به بهره برداری رسیده و برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.
گفتنی است این بانک در مدت یاد شده با هماهنگی و پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران به پیمانکاران میادین گاز پارس جنوبی و صادرات محصولات نفتی، جمعاً به میزان ۱ میلیارد دلار تأمین مالی انجام و پرداخت کرده است که نتیجه آن تسریع در راه اندازی فازهایی از میدان پارس جنوبی شده است.
باید اضافه کرد که همه طرح های پتروشیمی یاد شده از ظرفیت صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی برخوردار بوده و علاوه بر ارزآوری برای کشور، موجبات اشتغال جوانان تحصیلکرده را فراهم می کند. به علاوه صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز با راه اندازی این واحدها، وارد چرخه اقتصاد شده و به توسعه استان های مختلف کشور منجر می گردد. نقش بانک صنعت و معدن در حمایت از پیشرفت و توسعه صنایع پتروشیمی، به وضوح بیانگر عمل به شعار اقتصاد مقاومتی، تولیدواشتغال قلمداد میشود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.