صفحه اصلی / ایمنی و جان مردم شهر باید اولویت اول ما باشد

ایمنی و جان مردم شهر باید اولویت اول ما باشد

به گزارش کسب و کار نیوز، بنده چون ۱۲ سال هست که دبیرشورایاری هستم بامشکلات و معضلات حوزه شهری و مدیریت شهری آشنایی کامل دارم و با دیدانتقادی عرض می کنم که اغلب مشکلات موجود مربوط به این می شودکه کارها بصورت کارشناسی انجام نمی شود. از عمده ترین مشکلات موجود نبود کارکارشناسی شده مناسب در برنامه ریزی ها و اجرای امو است.
مثلا یک مورد عرض میکنم،درهمین منطقه (ولی عصر) ما ساختمانهایی داریم که مشکلات ایمنی دارند،یک نمونه ساختمان خانه تئاتردرخیابان سمیه (پلاک ۲۰۶) در شورای سوم ودرصحن حداقل ۱۰ دقیقه درمورد مشکلات این بنا صحبت کردم همچنین در جلسه با شهرداران مناطق عنوان کردم که این ساختمان هیچگونه شرایط ایمنی ندارد، خوب بینید وقتی یک ساختمان وآن هم یک مجموعه فرهنگی با سالنی به گنجایش ۱۷۰۰ نفر فاقد شرایط ایمنی است  خدای ناکرده اگر آتش سوزی ، زلزله و یا حادثه ای آنجااتفاق بیافتد چکار می خواهید بکنید؟ ساختمان پلاسکو یادتان هست؟
ایمنی و جان مردم شهر باید الویت اول ما باشد.وقتی مسئولین، ایمنی و جان مردم را گرامی بدارند دیگر از این اتفاقات نمی افتد،البته در این منطقه جناب آقای سردار بابایی انسان بسیار ارزشمندی هستند و قدم های بسیار مثبتی برداشته اند.
یک نمونه دیگرعرض میکنم، جمعیت منطقه (ولیعصر)حدودا ۱۴هزار نفراست درصورتیکه یک مسجددر این منطقه وجود ندارد،در همین محله که اغلب مومن و مسلمان هستند کلیسا وجود دارد ولی مسجد وجود ندارد !!
مسئول ستادمدیریت بحران محله ولی عصر عنوان کرد:آقای قالیباف سال گذشته عنوان کردند که ۱۷۰ مسجدراساماندهی می کنند،آیا این محله نباید یک مسجد داشته باشد؟ این حق مردم است.مسئولین کجایند؟ امور مساجد کجاست؟ مگر ملک اوقافی در منطقه کم است ؟ سازمان اوقاف کجاست؟ سازمانها و ادارات مرتبط کجایند؟ 
درهمین منطقه بطور مثال میانگین فضای سبز برای هر فرد پایین تر از یک سانتیمتر است .منطقه با کمبود فضای سبز مواجه است در صورتی که فضای سبز باعث ایجاد نشاط اجتماعی می گردد. آیا نشاط مردم مهم نیست؟
البته در حوزه مراکز فرهنگی کارهای خوبی انجام شده است، آدم باید منصف باشد. از زمان آقای بابایی ۱۲ سرای محله کاملا خریداری و تجهیز شده و در اختیار عموم مردم محله قرار گرفته است. دست خدمتگزاری که به فکر مردم است را باید بوسید ، کارهایی از این دست باعث جلب رضایت عموم مردم می شود.
سید کاظم خادمی اظهار داشت : در بحث آلودگی هوا منطقه ولی عصر یکی از پرترددترین مناطق تهران است، به دلیل وجود ادارات دولتی بی شمار اعم از ساختمانهای وزارت نفت ، آموزش و پرورش و … ( فقط وزارت نفت ۳۰ الی۴۰ ساختمان در این منطقه دارد).خوب ببینید چه حجم ترددی به منطقه تحمیل می شود.به ترافیک خیابان ولی عصرتوجه کنید… در صورتی که منطقهازکمبودفضای سبز رنج می برد.
وی گفت :آلودگی هوا باعث انواع بیماریها و پایین آمدن سن عمر می شود.انتقادات من سیاسی نیست من از طرف مردم می گویم ، هرروز مراجعات زیادی به ما می شود و مردم مطرح می کنند. و یا در مسیر وقتی با مردم صحبت می کنم اینها را بیان می کنند، این حرفها حرف مردم است و وظیفه من انعکاس آنهاست.
مدیری که از مردم، با مردم و برای مردم باشد، همیشه به فکر خدمت به مردم است و مردم از او استقبال می کنند.
در همین منطقه هیچگونه امکانات ورزشی وجود ندارد، شهرداری رفته در ادارات زمین چمن و فضای ورزشی ایجاد کرده اما این امکانات در اختیار عموم و جوانان قرار ندارد.از جمله دبیرستان البرز،در این دبیرستان زمین چمن با بودجه شهرداری ایجاد شده است، ولی چراجوانان محله نمی توانند از این امکانات استفاده کنند. دسترسی عموم مردم و مخصوصا جوانان به اینگونه امکانات غیرممکن است.
مردم در این منطقه خیلی تحت فشار هستند و جوانان آسیب پذیر شده اند.ما انتظار داریم از شورای شهرپنجم و مدیریت شهری،همچنین مردم انتظار دارند.
اقای خادمی اظهار داشت : ساختمانهای فرسوده زیادی وجود دارند که رها شده اند و خطرناک  هم هستند، این ساختمان ها جرم خیزندو باید تکلیفشان معلوم شود.حداقل باید تکلیف اینگونه ساختمانها روشن شود. مثلا می شود این ساختمانها تبدیل به مراکز فرهنگی و تفریحی شود و دردسترس عموم قرار گیرد . اغلب این ساختمانها در اختیار ادارات است و هیچگونه کارکردی ندارند اکثرا فرسوده و رها شده اند و چهره شهر را زشت کرده اند ، حداقل بصورت موقت اینها رادر اختیار مردم قراردهندودر صورت نیاز ما تضمین می کنیم دوباره به مالک برگردانده شوند.
در همین منطقه یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که آن هم با محدودیت فضا و امکانات مواجه است و در شرایط خوبی قرارندارد.البته از زمانیکه آقای دکتر صادقی آمده اند در ستاد بحران به عنوان مدیریت ستاد بحران  کارهای خوبی انجام داده اند. از جمله احداث سوله های بحران ، خوب اما کافی نیست .مدیریت شهری باید بودجه بیشتری در خصوص این گونه مسائل در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهد، آقای صادقی نامه نگاری کرده اند و پیگیرندو برنامه ریزی خوبی انجام گرفته است.باید شورای پنجم به ستاد بحران نگاه ویژه ای داشته باشد، در همین حادثه پلاسکو شاهد بودیم که چه فاجه ای رخ داد و چقدر خسارت به مردم وارد شد. این اتفاق می توانست رخ ندهد، بنیاد مستضعفان، هیات مدیره ساختمان پلاسکو و وزارت کار باید اقدامات پیشگیرانه ای را انجام می دادند .از این دست ساختمانها در تهران زیاد است. من از مدیریت شهری در این ماجرا دفاع میکنم، شورای شهر چهارم اغلب متخصص نبودند. در این شورا افرادی حضورداشتند که ورزشکار و هنرمند بودند و هیچگونه آشنایی و تخصصی با مدیریت شهری نداشتند. من مسئول ستادمدیریت بحران در منطقه هستم ( منطقه ۶) و از این زاویه به مسائل نگاه می کنم این گونه افراد هیچگونه آشنایی با مشکلات و الویت های اداره شهر و مدیریت بحران شهر نداشتند . البته درشورای چهارم اعضای متخصصی هم حضور داشتند ، مانند آقای مسجد جامعی ،آقای طلایی عملکرد خوبی داشتند،آقای چمران ، آقای شاکری،آقای حقانی و… اینها افراد متخصص و با تجربه ای هستند و با معضلات و پیچیده گی های حوزه مدیریت شهری کاملا آشنایی دارند . حتی آقای پیرهادی با مشکلات شهری کاملا آشنایی دارند.
من از مردم میخوام این دوره بصورت سیاسی رای ندهند و مشکلات شهری را ببیند و به افرادی رای دهند که با این مشکلات آشنایی کامل داشته باشند  افراد متخصص راانتخاب کنند که به فکررفع و برطرف کردن این مشکلات باشند.به فکر مردم باشندو برای مردم کار کنند. به افرادی رای دهند که به مسائل حوزه شهری مسلط باشند . بحرانهای شهر تهران را بشناسند وبدانند مدیریت بحران چیست وبا مدیریت بحران آشنایی داشته باشند.تا شهری عاری از مشکلات سرسبز و بانشاط،و آباد داشته باشیم.   
 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.