صفحه اصلی / ایده های جدید و خلاقانه برای کارآفرینی به کار گرفته می شوند

ایده های جدید و خلاقانه برای کارآفرینی به کار گرفته می شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پانا،رازانی در دومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال جاری اظهار داشت: بیکاری مشکل اول کشور و همچنین استان کرمانشاه محسوب می شود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کرمانشاه طی دهه های اخیر از معضلی ریشه دار به اسم بیکاری رنج برده و همیشه از نرخی بالا در این زمینه برخوردار بوده است.
این مقام عالی استان با تاکید بر لزوم تغییر روال های موجود در زمینه اشتغال زایی تصریح کرد: باید این روال های موجود که نتوانسته اند طی این سال ها تغییری در وضعیت نامطلوب فعلی ایجاد نمایند؛ به تدریج تغییر پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید به دنبال به گارگیری طرح ها و ایده هایی جدید و خلاقانه ای باشیم که بتوانند فرصت های شغلی جدیدی را برای جوانان کرمانشاهی فراهم کند و در آینده شاهد اتفاقات دلگرم کننده ای در این عرصه باشیم.
رازانی افزود: یکی از راهکارها انجام فراخوان برای گردآوری ایده های کارآفرین و اشتغال زا از کارشناسان و صاحب نظران این عرصه در سطح جامعه است. و دراین راستا باید از مردم بخواهیم ایده های خود را ارایه دهند و در ادامه به ایده های برتر تقدیر کنیم و به دنبال اجرایی کردن آن ها باشیم.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح نمونه های موفق کارآفرینی در کشور پرداخت و گفت: هم اکنون بخش عمده ای از مبل های عرضه شده در بازار تهران، در ملایر تولید می شوند. این ظرفیت به تازگی و طی دهه های اخیر در ملایر ایجاد شده و اشتغال زایی بسیاری را در پی داشته است.
وی ادامه داد: طی این سال ها قم با وجود کویری بودن به عنوان یکی از تولیدکنندگان لبنیات کشور محسوب می شود و شهرک های بزرگ دامپروری در این شهرستان ایجاد شده اند. جالب اینکه این مجموعه ها علوفه و دام های مورد نیازخود را از استان های دیگر تأمین می کنند.
این مقام عالی استان با تاکید بر این نکته که باید به دنبال اجرایی کردن چنین طرح هایی باشیم در دنباله سخنانش عنوان کرد: باید به سمت اجرای طرح های جدید و اشتغال زا در حوزه هایی مانند مبل سازی، ایجاد شهرک های دامپروری و پرورش طیور، شهرک های گلخانه ای و توسعه بخش هایی نظیر این باشیم.
رازانی حوزه گردشگری را از جمله بخش های اشتغال زا معرفی کرد و گفت: در این حوزه به ازای ورود هر ۵ گردشگر خارجی  و یا ۱۵ گردشگر داخلی یک شغل ایجاد می شود که این رقم بسیار قابل توجهی است.
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان باید با یک برنامه ریزی مناسب به دنبال گردآوری و ارایه طرح ها و پیشنهادات خلاقانه در زمینه توسعه گردشگری استان در حوزه های مختلف مانند بوم گردی باشد.
در این نشست برنامه توسعه اشتغال و کارآفرینی سازمان جهاد کشاورزی در سال ۹۶ ارایه و در ادامه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.