صفحه اصلی / جـدال کلامی مدعیان پاستور

جـدال کلامی مدعیان پاستور

گروه ایران و جهان 
به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی آقا میرسلیم، ‌حسن روحانی، ‌اسحاق جهانگیری، ‌ابراهیم رئیس‌الساداتی و سیدمصطفی هاشمی‌طبا ۶ نامزد این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری که هر ۶ نفر حاضر هستند، با یکدیگر مناظره کردند.
طبق اعلام برنامه، هاشمی‌طبا نفر اول، روحانی نفر دوم، قالیباف نفر سوم، جهانگیری نفر چهارم، رئیس‌الساداتی نفر پنجم و آقا میرسلیم نفر ششم به ترتیب سخنرانی کردند.
سوال اول از میرسلیم: طرح برنامه چهارساله شما برای برای مدیریت و ساماندهی حاشیه‌نشینی چیست؟
پاسخ میرسلیم: عدم توجه به سیاست‌های آمایش سرزمین موجب شده است بسیاری از افراد از نقاط روستایی به شهرها و از شهرها به کلانشهرها روی بیاورند. مساله‌ای که پدیدار شده است به مشکلات متعدد اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی منجر شده است، امروز باید پاسخ بدهیم به چه علت در سیستان و بلوچستان با مهاجرت گسترده مواجه هستیم. مبارزه با حفر چاه‌های عمیق در دستور کار خواهد بود. مشکل اصلی رشد حاشیه‌نشینی عدم توجه به آمایش سرزمینی است. 
سوال دوم از رئیسی: چه راهکاری برای عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی پیشنهاد می‌کنید؟
پاسخ رئیسی: آنچه نگران‌کننده است این است که ضریب جینی در سال‌های هدفمندی یارانه بیشتر شده و ما شاهد افزایش طبقات اجتماعی هستیم و از ۳۶ واحد به ۴۳ واحد رسیده، یعنی افزایش ۷ واحد. ما باید نسبت به دهک‌های پایین حتما افزایش یارانه داشته باشیم. در گام دوم حتما باید افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی توانمند شوند و هر سال یک میلیون نفر از حمایت این سازمان‌ها با توانمند شدن خارج شوند. نسبت به مالیات‌ها هم همینطور؛ ما باید نسبت به اخذ مالیات از کسانی که حقوق زیر ۳ میلیون دارند، تجدیدنظر کنیم. باید از افرادی که مشهور به یقه‌سفیدها هستند و فرار مالیاتی دارند، مالیات گرفته شود. قطعا می‌توان با اقداماتی نسبت به قشر فقیر جامعه و ایجاد شغل برای بیکاران این فاصله‌ها را کمتر کرد. اگر اقدام فوری در کم کردن فاصله طبقاتی صورت نگیرد، شاهد بحران‌هایی خواهیم بود. 
سوال از هاشمی‌طبا: 
 مشکل مسکن ناشی از چه مولفه‌هایی است و چه طرحی برای حل مشکل مسکن زوج‌های جوان دارید؟
پاسخ هاشمی‌طبا: همیشه سخن این بوده که دولت این کار یا آن کار را بکند. اصلا امکان بزرگ‌تر شدن دولت بدون توانمند شدن اقتصاد ما و افزایش درآمد ملی ندارد. مشکل مسکن طبیعی است؛ از مشکل مسکن مهم‌تر مشکل اشتغال است که بدون آن امکان کارهای دیگر وجود ندارد. اگر زوجی کار داشته باشند، می‌توانند کار کنند  و خانه بخرند و قسط وام‌ها را بدهند. اگر مشکل اشتغال حل بشود، مشکل مسکن هم حل می‌شود. 
سوال از روحانی: مشکل ازدواج جوانان ناشی از چه عللی است و برنامه شما برای حل این مشکل و افزایش چشم‌گیر ازدواج چیست؟
روحانی در پاسخ به موضوع ازدواج: 
نخستین مشکل اشتغال هست و فضایی که برای امید به آینده باید ایجاد شود
نخستین اقدام برای مسائل اجتماعی در جامعه مساله ایجاد امید نسبت به آینده است، زمانی که جامعه نسبت به آینده در تردید باشد هر روز تهدیدی جامعه را بتواند تحت فشار قرار دهد و آینده روشن نباشد و هر روز حصر و تهدید جدید را برای کشور شاهد باشد و نشاطی برای جامعه باقی نماند.هر روز محدودیتی سلیقه‌ای برای جوانان به وجود ‌آید مسلما در زمینه زندگی، نشاط و ازدواج مشکل ایجاد می‌شود باید شغل لازم را برای جوانان به وجود آوریم. 
نقد قالیباف نسبت به روحانی
شما در آغاز دوره قول دادید که ۴ میلیون شغل را ایجاد کنید. شما تحمل کنید اتفاقی نمی‌افتد. حتما، امید مهم است اما واقعا امروز افسردگی در جامعه ما چقدر شده است؟ امروز شرایط براساس آمار دولت غیرقابل قبول شده است؟ شما می‌گویید زندگی خوش هست، شما مردم عزیز حس‌تان این است که کسب‌وکار رونق یافته است آیا در ذهن شما هست که اشتغال ایجاد شده است. معتقدم اشکال ما نگاه مدیریتی و عدم تحمل و اجازه حرف زدن ندادن است در طول ده سال ۹۳-۸۳ یک جمعیتی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آماد ورود به کار بودند که تنها ۶۰۰ نفر شغل پیدا کردند در شرایطی که وضع درآمد ما خوب بود و می‌توانستیم همه افراد دهه ۶۰ را به اشتغال و ازدواج برسانیم، رها شدند و دیدیم که چه مشکلاتی ایجاد شد.امروز امید به آینده افزایش یافته و مردم و جوانان کاملا امیدوار هستند، شرایط کسب‌وکار بهبود یافته است. به سرمایه‌گذاری اعتماد ایجاد شده است که اگر این نباشد شغل ایجاد نمی‌شود و ازدواج ایجاد نمی‌شود. مردم به فضای مجازی راه پیدا کردند که اگر دولت یازدهم نبود این فضا ایجاد نمی‌شد و دوستان نمی‌توانستند برای تبلیغات انتخاباتی از این فضا استفاده کنند. 
نقد جهانگیری نسبت به صحبت‌های روحانی 
جوان‌های کشور باید پذیرفته شوند، احترام جوانان حفظ شود به بهانه واهی به جوانان بی‌احترامی نشود. یکی از کارهایی که برای ازدواج صورت گرفت این بود که افزایش داشت. در اشتغال راجع‌به گردشگری این کشور بهترین زمینه را دارد، چه کسانی باعث شدند که حضور ۷۰۰ هزار نفر شیعه را که به مشهد می‌آمد، حذف شوند؟ چه کسانی به سفارت حمله کردن آنها الان در ستادهای کدام کاندیدا فعالیت می‌کنند؟ کدام کاندیدا پول می‌داد تا این اتفاق بیفتد. 
رئیسی نسبت به صحبت‌های روحانی: 
کسی بدون وثیقه یا با وثیقه از افراد بدحساب بانکی به راحتی تسهیلات بگیرد، جوان هم بتواند همین رقمی که هست را سریع بگیرد. سه چیز ارتباط دارد، یک ازدواج دو مسکن سه شغل. اگر شاهد یک میلیون شغل در هر سال بر اساس قانون برنامه باشیم این اتفاق بیفتد و همه هم‌وغم باید این باشد که شادمانی جوانان واقعی باشد. 
میرسلیم در نقد اظهارات روحانی: 
دیرشدن ازدواج جوانان مشکلات متعدد می‌آفریند. ما باید به این نکته توجه کنیم که گرایشات خانواده سست شده و گرایش به طلاق افزایش می‌یابد. سنگ بنای اصلی جامعه خانواده است چه تدبیری دارید برای اینکه جنگ نرم علیه خانواده خنثی شود. توجه به نهادهای مشاوره برای ازدواج و هدایت جوانان بسیار مهم است. 
روحانی در پاسخ به نقد کاندیداها
اینجا نیامدیم برای رای جمع کردن، هدف مناظره این است که برنامه‌های آینده را برای مردم توضیح دهیم، مردم می‌خواهند بین نامزدها یک نفر را انتخاب کنند ما می‌خواهیم کمک کنیم.
اینکه از هرجایی از هر سایتی از هر حرف و کلامی درست، نادرست، دروغ و راست برای اینکه لطمه به رقیب بزنیم، صحیح نیست، آنهایی که در این راه می‌آیند قاعدتا برای خدمت به مردم و جامعه می‌آیند بنابراین اگر نسبتی می‌خواهیم بدهیم صحیح و درست باشد و نادرست نباشد.
علت اینکه می‌خواستم قالیباف این کلام را ادامه ندهد قصدم این بود که دروغ ادامه نیابد اگر نه همه وقت را به ایشان بدهید تا صحبت کند.برای ازدواج نیاز به اشتغال و تسهیلات داریم و اینکه فضای جامعه را درست بسازیم
برای اینکار نمی‌توانیم عدد و رقم بدهیم، مگر اینکه کسی برنامه داشته باشد من برنامه‌ام این است مردم ما باید بدانند که وقتی دولت می‌گوید درآمد دولت عمدتا نفت و مالیات است، مالیات را می‌شود وسعت داد و افرادی را که قبلا مالیات نمی‌دادند و این کار را دولت انجام داده است.
ما می‌خواهیم که روزبه‌روز اتکای ما به نفت کم شود این دولت به‌جای ۴۵ درصد، اتکای به نفت را به زیر ۳۰ درصد رسانده است و باید بیشتر کاهش یابد. 
مالیات هم یک حدی دارد و حساب کنیم که به یک میلیون نفر شغل می‌دهیم به ده میلیون بدهیم باید محاسبه شود امکانات و پول از کجا می‌آید. اینکه می‌گویید سرمایه هست ما ۲۰۰ میلیارد دلار طرح آماده داریم برای سرمایه‌گذاری بفرمایید آقای قالیباف بیاورید.
ما رشد ۸ درصد می‌خواهیم که اگر باشد نیاز داریم به اینکه یک رقم بالایی سرمایه داخلی بیاید و سرمایه خارجی هم بیاید.
اگر این کار شدنی باشد، می‌شود بنابراین امکانات دولت را باید مدنظر قرار دهیم و تسهیلات لازم را در اختیار جوانان قرار دهیم. 
سوال از اسحاق جهانگیری 
با توجه به عدم رضایت کافی ارباب رجوع در دریافت خدمات دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین اقدام دولت برای کاهش بوروکراسی چیست؟
پاسخ جهانگیری: 
اساس سرمایه اجتماعی عبارت است از اعتماد، رضایت و مشارکت مردم. دولت یازدهم رویکردش به مسائل اجتماعی نگاهی منحصربه‌فرد بود و نگاه قضایی، خشن و غیرعلمی به مسائل اجتماعی را تغییر داد، که اخلاق از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار داد. نباید با دروغ با جامعه برخورد شود. در زمینه مسائل اجتماعی جلسات و تصمیمات خوبی در محضر مقام معظم رهبری مطرح شد. پایش‌های مهمی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی که رضایت مردم از دستگاه‌ها مشخص شود، بیشترین عدم رضایت مردم در بین دستگاه‌ها از دستگاه قضایی، شهرداری و بانک‌ها هست. یکی از کارها برای رضایت ارباب رجوع این است که شفافیت وجود داشته باشد و فرد به حقوق شهروندی خود آگاه باشد.
دولت الکترونیک جز سیاست‌های مهمی است که باید انجام شود و کشور باید به روش الکترونیک اداره شود، سامانه‌ها باید شکل گیرد و ارتباط داشته باشند، مردم در خانه خود با تلفن همراه خود بتوانند بخش قابل توجهی از خدمات را دریافت کنند.رضایتمندی مردم و رساندن خدمت به‌صورت آسان و تسهیل خدمت‌رسانی انجام گیرد.در کل فرآیندهایی که در دستگاه‌ها وجود دارد باید تحت نظارت دقیق انجام شود.
نقد رئیسی نسبت به اظهارات جهانگیری: 
تمام آسیب‌های اداری کشور را در زمان تصدی‌ام بر سازمان بازرسی به نمایش گذاشتیم (سال ۸۳) اما الان هم همان آسیب‌ها رنج می‌دهد حتما گام‌هایی برداشته شده است. دولت الکترونیک ۱۵ درصد پیش رفته است که اگر به کمال برسد می‌تواند در شفاف‌سازی بسیار کمک کند. اگر مناقصه‌ها و مزایده‌ها شفاف شود و همه مردم در جریان قرار گیرند در سالم‌سازی نظام اداری بسیار مهم است. شرکت‌ها نباید خانه خلوت ادارات باشند. هم شرکت‌های دولتی و هم نظام اداری باید سلامت باشد.
نقد میرسلیم نسبت به اظهارات جهانگیری
چرا هنوز زیرمیزی گرفتن رواج دارد. جرا هنوز با افرادی که با داشتن اطلاعات به نفع خود حرکت کرده‌اند، برخورد نشده است. چرا باید کارمندانی از دولت به امکانات نجومی دست یابند و بعد برای آنها توجیه هم بیاوریم.
نقد هاشمی‌طبا نسبت به اظهارات جهانگیری
در مراجعات شخصی واقعا دیدم که بسیار خوب عمل شده و در برخی موارد صرفا به‌دلیل انگیزه‌های شخصی و نوع برخورد شخصی این امر امکان‌پذیر نشده که کمک کنند و یاری برسانند. اگر بشود نیروهایی به‌عنوان مراجع به دستگاه‌ها مراجعه کنند و گزارش‌های عملیاتی تهیه کنند تا اطلاعات لازم داده شود به دولت. مدیران ما بعضا پنهان هستند و وقت اینکه با مردم رودررو شوند را ندارند. 
روحانی در پاسخ به جهانگیری 
مساله واگذار کردن امور غیرحاکمیتی به مردم بسیار مهم است و ما در اداره کشور باید کار را به مردم واگذار کنیم به آنها اعتماد کنیم. بخش خصوصی فعال شود. سرمایه اجتماعی بین مردم و دولت باید افزایش یابد. باید مردم و دولت بهم اعتماد کنند. یکی از کارهایی که برخی رسانه‌ها متاسفانه هر روز انجام می‌دهند، مساله تضعیف سرمایه اجتماعی است و با تخریب می‌خواهند بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند که خطر بزرگی است. دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات که دولت قدم‌های خوبی برای آن برداشته شده است از راه‌های شفافیت است. 
قالیباف در پاسخ به جهانگیری
کاش اخلاق را رعایت می‌کردید این از پدیده‌های عجیب است که به عنوان معاون رئیس‌جمهوری نامزد شدید و آمدید و البته حق شهروندی شما هست و مردم باید قضاوت کنند و صداقت شما چند روز آینده روشن می‌شود.
اگر دولت آمده گزارش کار بدهد، درست گزارش دهید.
صدور پروانه ساختمان در جنوب و شمال شهر تهران مجانی است و ما هیچ‌وقت اقتصادی نگاه نکردیم الی محلی که شما رفتید نگاه کردید و شما فقط رفتار تجاری کردید و بروید ببینید چه ساختید و از شما متعجبم که مدیر اجرایی هستید و دستاویز سیاسی دیگران می‌شوید.اگر بحث می‌شود که اختیار را به مردم بدهیم خیلی خوب است بیش از یک دهه است که ما شورای محلات را ایجاد کردیم که دو ماه پیش دولت آن را لغو کرد.
اشکال اساسی دولت شما این است که مجموعه اقدامات را می‌گویید، نمی‌شود و از آن افرادی که جزو ۴ درصد هستند دفاع می‌کنید.
مردم قضاوت کنند هزار مسیر می‌گذارند که مردم نتوانند وام بگیرند.بی‌صداقتی اینهاست.
جهانگیری در پاسخ به کاندیداها: 
برخورد با مسائل اجتماعی با کتک زدن دستفروش‌ها و تشکیل گروه ضربت حل نمی‌شود یا با برخوردهای گازانبری.
فرهنگ به شهرها هم منتقل می‌شود که به مادر یک دستفروش سیلی بزنند.با مسائل اجتماعی و فرهنگ مردم باید برخوردهای علمی کرد.
نمی‌دانم از کجا این حق را دارید که با سابقه بالایی که نسبت به شما دارم، از دهستان تا معاون اولی طبیعی است که می‌توانم خود را درمعرض رای مردم قرار دهم چرا شما برآشفتید.
قالیباف: ما تعجب می‌کنیم از کسی که خانواده شهید هست و دستاویز سیاسی‌ها شده است!
من نگفتم خانواده شهید هستم یا نیستم اگر نیاز شد می‌گویم که من چقدر ارزشی هستم دیگران چقدر هستند.
مشابه بنده در دوره خاتمی هم معاون او کاندیدا شد جریان اصلاح‌طلب را از همه امور محروم کردید که حرف بزند و من به‌عنوان نماینده جریان اصلاح‌طلب آمده‌ام که بگویم با یک جریان ریشه‌دار چه کردند.
می‌خواهم بگویم که دولت یازدهم چه چیزی را تحویل گرفت.
دولت نهم و دهم با سرمایه‌های انسانی چه کرد، با آقای هاشمی‌رفسنجانی با آقای ناطق نوری چه کرد همه را خانه‌نشین کرد همه را رودرروی هم قرار دادند.
هزار میلیارد گرفتند و خرج کردند جز بیکاری چه چیزی به مملکت دادند.
همان رئیس‌جمهوری سابق مثل برخی دیگر از دوستان می‌گفت که دوسال بعد بیکاری را ریشه‌کن می‌کنم این راهکار می‌خواهد.
همینطوری که می‌گویند با پتروشیمی شغل ایجاد می‌شود مگر شغل اینگونه ایجاد می‌شود.ما در این دولت زبان‌مان برای عذرخواهی از ملت الکن نیست هرجا که به نفع ملت نبوده ما اگر نقشی نداشتیم از ملت عذرخواهی کردیم.
سوال از قالیباف: چه راهکار و برنامه موثری را برای چالش‌های زیست محیطی مثل آلودگی هوا، تغییر اقلیم، خشکسالی، ریزگرد و…  پیشنهاد می‌کنید. 
پاسخ قالیباف: 
بحران محیط زیست، از مشکلات جدی امروز کشور است. ما در حقیقت مشکلات جدی اقتصادی و بحران‌های اقتصادی تاثیرات جدی را در حوزه مسائل اجتماعی گذاشته و در حوزه محیط زیست هم ما با دو مشکل مهم و اساسی مواجه هستیم.
در بحث ریزگردها متاسفانه از سه چهار استان امروز بعضا تا تهران هم می‌آید.
یک وقت بحث این است که ریزگردها موضوعش به آنطرف مرزها برمی‌گردد اما بخش قابل توجه آن مربوط به داخل هست.
مردم دیگر نمی‌گویند ریزگرد می‌گویند ریزمرگ.
نخستین حق مردم هواست که با بی‌تدبیری هوا را از آنها گرفته‌ایم که بعد هم می‌گوییم عذرخواهی می‌کنیم.
در ابتدای دولت طرح دادیم و طرح هم دادیم و گفتند خودمان اجرا می‌کنیم ماشین‌ها را از بیرون شهر رها می‌کنند و می‌آید و ماشین سی ساله می‌شود ماشین اداره.
مشکل محیط زیست مثل مشکل اقتصادی حل نشده است چون این دولت همش می‌گوید نمی‌شود پول می‌خواهد نمی‌شود چون ما نمی‌توانیم.
چرا نمی‌توانید ظرفیت‌ها مشخص هست و می‌شود.
در حوزه‌ آی‌تی چرا نتوانستید بین کسانی که بهره‌مند هستند و نیستند تفکیک کنید.
نقد جهانگیری نسبت به قالیباف
در همین دوره دولت یازدهم مسائل زیست محیطی یکی از اقدامات اساسی را انجام داد، در زمینه دریاچه ارومیه که کار بسیار مهمی انجام شد، در زمینه خارج کردن بنزین پتروشیمی‌ها.
امروز هم در کلانشهرها و هم در شهرهای بزرگ دیگر بنزین یورو ۴ استفاده می‌شود. 
ریزگردها طبق مطالعات دقیق ۷۰ درصدش منشا خارجی دارد که سازمان بین‌المللی هم تایید کرده است.
ما در گفتگو‌های بین‌المللی به‌صورت جدی به‌دنبال آن هستیم درباره خوزستان کار ویژه‌ای انجام گرفته است.
فکر می‌کنم کارهای مهمی انجام گرفته.
دوازده سال است قالیباف شهردار تهران است که هنوز نتوانسته زباله‌ها را تفکیک کند، ایشان شهردار سازه است، صدر دو طبقه چه کمکی به ترافیک تهران کرد، بروید برج‌های منطقه ۲۲ را ببینید، با پول صدر می‌شد تمام سیستم اتوبوسرانی را حل کرد.
در حد مسئولیت شهرداری تهران یک وقتی صادقانه گزارش بدهید که این کارها را انجام داده‌ام.
ما در بهترین دانشگاه‌های ایران درس خوانده‌ایم آنوقت ما مدیریت شصت سال قبل را داریم.
به روش نظامی و آمرانه نمی‌توان تهران را مدیریت کرد. 
نقد رئیسی نسبت به اظهارات قالیباف
شرکتی در آستان قدس هست که ده درصد سهام دارد و در جنگل‌های شمال فعالیت می‌کند و از محیط زیست خواستم که این فعالیت‌ها همه قطع شود.
آیا مساله خوزستان قابل پیش‌بینی، پیشگیری بود؟
بسیاری از شغل‌ها را می‌توان در موضوع محیط زیست ایجاد کرد.
حتما مدیریت آب مساله ما هست نه کمبود آب.
نقد میرسلیم نسبت به اظهارات قالیباف
به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری پاسخ دهید نه شهردار تهران
به نظر شما چه موانعی برای توسعه حمل و نقل عمومی به‌ویژه با استفاده از مترو وجود داشته یا دارد که نتوانسته جوابگوی نیازهای
 مردم تهران باشد.
مساله استفاده بی‌رویه از آب‌های سطحی و زیرزمینی است.
چگونه می‌توانیم مشکل جنگل‌زدایی را حل کنیم. 
روحانی خطاب به قالیباف: 
آقای قالیباف گفتید که هوا را از مردم گرفتیم در تهران چه کسی هوا را گرفته است.
شما مدام دنبال فقیر و غنی کردن هستید. شما برج ۳۳ طبقه را به همان آدمی که اموال مردم را غارت کرد و ۸.۳  میلیارد پول مردم را خورد، مگر ندادید؟
تمام درخت‌های ۳۰۰ ساله تهران قطع می‌شود جایش درخت‌های یکساله کاشته می‌شود.
شما در کوچه‌های ده بیست متری چطور مجوز برج‌سازی می‌دهید.
بیشترین کاری که این دولت کرده مدرن کردن آبیاری کشاورزی است بیش از همه دولت‌های گذشته.
قالیباف در پاسخ به کاندیداها
جناب آقای روحانی و جهانگیری از اتاق‌ها بیایید بیرون و ببینید که زباله‌ها امروز مکانیزه شده است.
اگر آلودگی هوا مهم بود قانون را اجرا نکردید.
امروز مترو را با ۳۰۰ کیلومتر ساختیم پس محیط‌زیست برای ما مهم بوده است.
در این دوره بیش از ۲۰ هزار هکتار جنگلکاری اطراف تهران انجام دادیم.
اگر بحث بلندمرتبه‌سازی را می‌گویید قانون دولت ۴درصدی‌هاست.
وزارت اقتصاد شما اجازه داده است و ما کار اداری را انجام می‌دهیم.
از صداقت و اخلاق می‌گویید همه دیدند و شنیدند که شما گفتید من ۱۰۰ روزه تحول اقتصادی انجام می‌دهم شما صداقت و عقل ندارید وگرنه اینکار را نمی‌کردید.
هر پرونده را مهر محرمانه روی آن می‌زنید که مردم نفهمند.
در پتروشیمی همه دوستان شما هستند که به آنها اجازه می‌دهید به کشور همسایه بدهند.
این ۴ درصد دلال‌های زالوصفت هستند یا همانی که می‌گویید و امروز در زندان است را به او لوح تقدیر دادید.دولت قبل مهم‌ترین کاری که کرد دولت مستضعفین بود.کدام کار مردم را حل کردید اگر به استان می‌روید هم برای همان ۴درصد است
شما امروز آمدید کنار آقای روحانی که کمک کنید در اعداد و رقم، ارز کشور می‌تواند به دو برابر تبدیل شود، نه با این سیستمی که شما ایجاد کرده‌اید که رانتی کنید.در تهران بلند مرتبه‌سازی است دیگر نقاط مشکلش چیست این ضعف مدیریت شماست و مدیریت شما سنتی است.حتی اعتقاد به واگذار کردن به مردم هم ندارید، من همه اختیارات تصدی‌گری را کامل به استان‌ها و مدیران محلی بدهم و فقط بحث حاکمیتیباقی بماند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.