صفحه اصلی / عکسبرداری شفاف از داخل استخوان ممکن شد

عکسبرداری شفاف از داخل استخوان ممکن شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  دیجیتال ترندز نقل کرده است، با استفاده از این روش می توان به دقت از وضعیت سلول های داخل  استخوان های بدن انسان مطلع شد تا تاثیر بیماری های مختلف یا مصرف داروها بر بدن انسان را مشخص کرد. این امر زمینه را برای ارتقای کیفیت داروهای امراضی همچون پوکی استخوان فراهم می کند.
پیش این برای چنین کاری یک برش نمونه ای باریک از سلول های استخوانی تهیه می شد. این برش بسیار باریک ۴۰ میکرومتری ممکن بود در عمل به استخوان بدن فرد آسیب های غیرقابل جبران وارد کند. اما روش جدید فاقد چنین مشکلاتی است.
در قالب این روش که شفافیت یا کلاریتی نام گرفته، یک روکش هیدروژل شفاف به روی مولکول های مات دربرگیرنده استخوان ها تزریق می شود تا زمینه شفاف سازی ترکیبات داخلی آنها فراهم شود.
البته این روش فعلا بر روی استخوان های مرده اجزای بدن موش ها با موفقیت امتحان شده است. مهم ترین مزیت این روش حفظ هویت و ترکیب سلول های بدن بدون نیاز به هرگونه دستکاری یا مداخله نامناسب است.
محققان امیدوارند با ارتقای این روش زمینه برای تحلیل وضعیت و شرایط استخوان های بدن انسان ها فراهم شود.البته اعمال این روش بر روی استخوان های دراز و دارای ابعاد بزرگ هنوز با چالش هایی مواجه است.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.