صفحه اصلی / اتوموبیل پرنده‌ای که شبیه موتورسیکلت است

اتوموبیل پرنده‌ای که شبیه موتورسیکلت است

سباستین ترون، خالق پروژه «اتوموبیل خودران گوگل» روز دوشنبه ۲۴ آوریل، برای اولین‌ بار آدرس وب‌سایت کیتی هاوک (Kitty Hawk) را روی صفحه توییتر خود قرار داد.
این وب‌سایت حاوی کاتالوگ نمونه اولیه ماشین پرنده هاوک است.
این اتوموبیل پرنده یک نمونه هواپیمای الکتریکی است که نسخه اولیه آن بسیار به جت‌اسکی شباهت دارد. سیمرون موریسی (Cimeron Morrissey) خلبانی که اولین آزمون پرواز این ماشین پرنده را انجام داده است، در گزارش خود نوشت: «نمونه نهایی این ماشین پرنده، کاملا با نسخه آزمایشی آن متفاوت خواهد بود.»
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از نوپانا، وزن این خودرو، حدود ۱۰۰ کیلوگرم و سرعت آن به گفته موریسی تا ۲۵ مایل بر ساعت می‌رسد. موریسی در بخشی از گزارش خود نوشته است: «نمونه اولیه بسیار شبیه به یک موتورسیکلت است.»
دکمه‌های کنترل‌کننده دستگاه در یک مجموعه فرمان تعبیه شده‌اند و بسیار شبیه به جوی‌استیک‌های کنتر‌ل‌کننده بازی‌های ویدئویی هستند.
این وسیله مانند هلیکوپتر به ‌صورت عمودی از روی زمین برمی‌خیزد اما برخلاف هلیکوپتر، کاملاْ الکتریکی است.
بر‌اساس آنچه در وب‌سایت کیتی هاوک نوشته شده است، این هواپیما مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته، کاملاً امن و دارای مجوز قانونی از مراجع رسمی است.
علاقمندان می‌توانند بدون نیاز به مجوز خلبانی در مناطق غیر‌امنیتی از این ماشین پرنده استفاده کنند. به گفته کیتی هاوک آموزش پرواز با این وسیله نقلیه، ساده است و ظرف زمان کوتاهی می‌توان استفاده از آن را فراگرفت.
این شرکت هنوز قیمت اولیه این وسیله نقلیه پرنده را اعلام نکرده است، اما تخفیف‌هایی برای علاقمندانی که حاضر به پیش‌خرید آن باشند در نظر گرفته شده است.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.