صفحه اصلی / مهمتر از مسئله مسکن، مشکل اشتغال جوانان است

مهمتر از مسئله مسکن، مشکل اشتغال جوانان است

ایجاد سرمایه گذاری برای صنعت، کشاورزی و خدمات امکانپذیر نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  سید مصطفی هاشمی طبا کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن پشت تریبون اولین مناظره زنده تلویزیونی خود از شبکه یک سیما را کلید زد.
سیدمصطفی هاشمی طبا  نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نقد خود نسبت به پاسخ میرسلیم، ضمن تشکرا ز میرسلیم اظهار داشت: لازم می دانم نکته ای را  موردتوجه قرار دهم و آن اینکه بحث آمایش سرزمینی، بحث آب، بحث روستاییان یا بحث های دیگر زیست محیطی که مستقیما به زیستگاه انسان برمی گردد در حقیقت میراثی از گذشتگان و خداوند است که به بشر عطا شده است.  
وی گفت: وقتی ما اولویت برای برخی مسائل قائل می شویم منجر به این می شود که برخی مسائل بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و مسائل دیگری که کمتر به چشم می خورد، کمتر مورد عنایت قرار می گیرد بنابراین می خواهم بگویم که واقعا سرزمین ما ایران دچار بحران شدید زیست محیطی است و زیستگاه انسان در این مجموعه کاملا درحال از بین رفتن و مصادیق متعددی هم دارد.
هاشمی طبا  افزود: بنابراین اولویت اولی که بایدبرای کشور قائل شویم توجه به زیستگاه و حفظ ایران است و اگر قرار باشد بدون توجه به اولویت مسائل را بررسی کنیم این نظر آقای میرسلیم مورد عنایت قرار نخواهد گرفت و دست چندم خواهد شد.
هاشمی طبا در نقد برنامه های رئیسی
وی ضمن تشکر از برنامه های رئیسی گفت: معنی این مسئله آن است که ما باید یارانه هایی را که به صورت عمومی توزیع می کنیم را در دسترس آنها قرار دهیم تا آنها سر و سامان پیدا کنند. این نکاتی که آقای رئیسی فرمودند که درست هم هست منجر به بزرگ تر و بزرگتر شدن دولت می‌شود، به نوعی فروش هر چه بیشتر ارز و واردات هر چه بیشتر به منظور تبدیل ارز به ریال بدنبال خواهد داشت.
وی افزود: ما باید ببینیم توانایی دولت در بزرگ شدن چقدر است که اگر این توقعات را از دولت داشته باشیم که چنین وچنان گفت طبیعتا این ممکن نخواهد بود. ما برای آنکه بخواهیم امکانات بیشتری را در اختیار عموم مردم بخصوص اقشار محروم و طبقات ضعیف قرار دهیم باید تولید ناخالص ملی با گسترش و بهسازی صنعت و کشاورزی و بخصوص با خدمات و به طور ویژه با مسئله توریسم  را حل کنیم و اگر این طور نشود چاره دردها پرداختن به معلول ها نیست.
هاشمی طبا ادامه داد: منابع ما محدود است و ما نمی توانیم با منابع بیشمار زندگی کنیم.
سیدمصطفی هاشمی طبا در ادامه با قرار گرفتن پشت تریبون در پاسخ به این سوال که مشکل مسکن ناشی از چه مولفه هایی است و شما چه طرحی برای حل مشکل آن به ویژه برای زوج های جوان دارید؟ گفت: ما اصولا اگر بخواهیم معلول ها را مورد توجه قرار دهیم راه به جایی نمی بریم، به طور کلی علت هایی که باعث بروز مشکلات برای اقشار جامعه شده باید به صورت برطرف کردن علت ها باشد و باید این را مورد توجه قرار دهیم.
هاشمی طبا  افزود: در تمام فرمایشاتی که در سوال های اخیر مطرح بود، نوعا حرکت به سمتی بود که دولت این کار را بکند دولت آن کار را نکند، دولت در حال حاضر خدمات بسیار زیادی را ارائه می کند و حقیقتش این است که اصلا بزرگ تر شدن دولت بدون اینکه اقتصاد جامعه توانمند بشود، بدون اینکه بتوانیم درآمد ملی را افزایش دهیم این مسئله امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر اگر بخواهیم در حوزه مسکن و حل مشکلات زوج های جوان کاری صورت بگیرد از طریق پرداخت های وام در جامعه است. بخشی از جامعه چه از تهران چه شهرهای دیگر مسکن هایی کوچک ساخته شده و برای این منظور و در این مورد باید به توانایی های آینده زوج های جوان توجه شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مهمتر از مسئله مسکن مشکل اشتغال جوانان است، گفت: مسئله کار بدون توجه به ابعاد مختلف ایجاد سرمایه گذاری برای صنعت، کشاورزی و خدمات امکانپذیر نیست. یعنی اگر زوجی کار کنند و درآمد داشته باشند آینده خود را می توانند تضمین کنند و وام هایی را که برای مسکن گرفته اند را می توانند تامین کنند. امروزه به نظر می رسد با حجم وامی که از طریق بانکها مصوب شده حداقل در اطراف شهرهای بزرگ مسکن با توجه به شرایط اندکی رکود که از آن برخوردار است، امکان خریداری آن  هست.
هاشمی طبا اظهار کرد: به نظر من اگر مسئله بیکاری حل شود و زوج ها یا همه افرادی که اشتغال دارند مبادرت به کار داشته باشند و این مسئله در کشور ما حل شود مسئله مسکن قابل حل و فصل است. ما نمی توانیم یک مرتبه سرمایه گذاری خیلی زیادی را در زمینه صنعت برای تولید داشته باشیم؛ چراکه تولیدی امروز قابل وصول است که محصول باکیفیت و قابل صدور بدهد وگرنه ایجاد اشتغال در این زمینه ها هر روز کمتر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.