صفحه اصلی / مسئله حاشیه‌نشینی مسئله کلیدی است

مسئله حاشیه‌نشینی مسئله کلیدی است

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن پشت تریبون اولین مناظره زنده تلویزیونی خود از شبکه یک سیما را کلید زد.
محمدباقر قالیباف در نقد سخنان میرسلیم در حوزه مسائل اجتماعی گفت: مسئله حاشیه‌نشینی مسئله مهم و کلیدی است، امروز حدود ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در شهرها داریم که بر اساس فرصت‌های نابرابر اجتماعی و بحران‌های اقتصادی به وجود آمده‌اند.
وی افزود: یک روش چاره‌اندیشی در دراز مدت است و البته باید در کوتاه مدت هم برنامه‌ریزی برای حل مشکل این قشر صورت گیرد.
قالیباف ادامه داد: در همه دنیا دولت‌ها از محرومان حمایت می‌کنند و بخشی از این محرومان، حاشیه‌نشینان هستند؛ دولت در کشور ما نیز در هفت سال گذشته تدبیری کرد در قالب پرداخت یارانه‌ها که این یارانه طی هفت سال گذشته پرداخت شد اما گلایه این قشر از جامعه، آنجاست که با گرانی‌های به وجود آمده در کشور، ارزش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده است و چرا همپای تورم کشور، یارانه افزایش پیدا نمی‌کند؛ چرا یارانه‌ها بین همه مردم یکسان توزیع می‌شود؟
این کاندیدای ریاست جمهوری خطاب به میرسلیم گفت: جنابعالی برای یک اقدام کوتاه مدت برای محرومان چه اقدامی را انجام می‌دهید و برای دراز مدت که این مشکل ریشه‌کن می‌شود، چه اقدامی را انجام خواهید داد؟
قالیباف درپاسخ به سخنان رئیسی درخصوص عدالت اجتماعی گفت: عدالت اجتماعی از موضوعات مهم و اهداف انقلاب اسلامی بوده است، همه ما شاهدیم وقتی بحران های اقتصادی داریم تحق عدالت سخت است.
قالیباف اظهار داشت: روزی که ما کار در تهران را آغاز کردیم گفتیم که هدفمان این است که فاصله شمال و جنوب شهر را کم کنیم و با توجه به محرومان در بافت های فرسوده این اتفاق افتاد. اما در نابرابری های فرصت های اجتماعی مثل بیکاری و شغل که حق شهروندان است و باید به آن توجه شود. شما به طور مفصل صحبت کردید که در برنامه کاری ما نیز تصمیماتی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ما در برنامه خود اشتغال حمایتی را انجام داده و به سمت اشتغال پایدار می رویم گفت: امروز شکاف طبقاتی در جامعه بیشتر شده و فرصت های اجتماعی نابرابر شده است، بهره ای که آن چهار درصد خاص در جامعه می برند و ۹۶ درصد مردم نمی برند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه همچنین برنامه ای بود، امروز که برنامه پنجم توسعه به پایان رسیده از شما سوال می کنم که براساس ارزیابی شما در برنامه پنجم توسعه این امر چقدر محقق شده است؟

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.