صفحه اصلی / فاصله طبقاتی به هیچ عنوان زیبنده نظام نیست

فاصله طبقاتی به هیچ عنوان زیبنده نظام نیست

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  سید ابراهیم رئیسی در خصوص سخنان میرسلیم اظهار داشت:  اولین موضوع در بحث حاشیه نشینی بحث آمار است که باید آمار دقیقی در این خصوص منتشر شود چراکه آمار ۱۱ میلیون مربوط به سال ۹۲ است در حالی که امروز آمار حاشیه نشینی در حدود ۱۶ میلیون نفر است.
وی ادامه داد: در خصوص علل پدیده حاشیه نشینی یکی از دلایل آن کم آبی روستاها است که باعث مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرهای بزرگ شده است.
رئیسی با بیان اینکه اولین گام برای ساماندهی حاشیه نشینی نوسازی و بهسازی مسکن و نظام شهری است گفت: تثبیت مالکیت، توجه به بهداشت و مشکلات اجتماعی حاشیه نشین ها، دعوت از سرمایه گزاران و صنایع برای رونق حاشیه شهرها از جمله راه کارهای ساماندهی حاشیه شهرهاست.
پاسخ به سوال مجری درخصوص عدالت اجتماعی
رئیسی با قرار گرفتن پشت تریبون در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای رشد عدالت اجتماعی و کاهش طبقات اجتماعی دارید؟ گفت: عدالت اجتماعی یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی است و فاصله طبقاتی به هیچ عنوان زیبنده نظام نیست.
وی ادامه داد: آنچه نگران‌کننده است، این است که ضریب جینی نشان‌دهنده این است که در سال‌هایی که هدفمندی یارانه‌ها مطرح بود، این فاصله کمتر شده و در سال‌های اخیر شاهد افزایش آن از ۰.۳۶ به ۰.۴۳ بوده‌ایم که ۷ واحد افزایش پیدا کرده است.
حجت الاسلام رئیسی در جمع بندی پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در مفاهیم دینی ما پس از توحید مفهوم عدالت عنوان شده است گفت: آنچه شاهد آن هستیم بیکاری جوانان تحصیلکرده و تعطیل شدن واحد ها و کارگاه های تولیدی و اقتصادی است که این مشکلات خود به خود سبب افزایش فاصله طبقاتی خواهد شد.
وی افزود: برخی افراد درآمدشان یارانه ای است که از دولت دریافت می کنند و سوال این است که آیا امکان زندگی با این مقدار درآمد وجود دارد؟
رئیسی با بیان اینکه امروز با واقعیات زندگی محرومین مواجه هستیم اظهار داشت: وام های کلانی در اختیار عده ای خاص قرار گرفته در حالی که امروز جوانان برای دریافت تسهیلات ازدواج مدت قابل توجهی را باید در نوبت قرار گیرند.
وی افزود: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در دولت باید به گونه ای باشد که فاصله طبقاتی بر اساس شاخص های عدالت اجتماعی کاهش یابد تا موجب کاهش فساد شود.
رئیسی با بیان اینکه در جوامع توسعه یافته شاهد فقر و محرومیت افراد هستیم ادامه داد: در جوامع توسعه یافته نیز برخی افراد کاخ نشین و برخی کوخ نشین هستند که این موضوع بر خلاف شاخص های عدالت اجتماعی است.
وی در پایان گفت: موضوع اصلی امروز حمایت از تولید ملی است که بر اساس آن می توانیم حق محرومان را پرداخت کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.