صفحه اصلی / رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها: هنوز به بررسی رد صلاحیت‌شدگان شورا ورود نکرده‌ایم

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها: هنوز به بررسی رد صلاحیت‌شدگان شورا ورود نکرده‌ایم

 رد صلاحیت شده عضو فعلی شورای شهر تهران نشده است، گفت که هیات نظارت استان تهران برای بررسی پرونده هفت عضو فعلی شوری شهر تهران که رد صلاحیت شده‌اند، جلسه استماع را در صورت ضرورت با حضور این افراد برگزار می‌کند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی، با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت پرونده‌های دواطلبان رد صلاحیت شده شوراهای اسلامی در هیات‌های نظارت و اجرایی گفت: هیات نظارت استان تهران از روز گذشته (۷ اردیبهشت) طبق زمان‌بندی قانونی وارد بررسی پرونده‌های داوطلبان رد صلاحیت شده پرداخت که این رسیدگی‌ها به مدت ۱۰ روز تا ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
به گفته وی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها ضمن بررسی روند رسیدگی در دو مرحله قبلی هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان درباره وصول شکایات داوطلبان اطمینان حاصل پیدا می‌کند و به صورت کلی نحوه رسیدگی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران در مورد نحوه رسیدگی به پرونده داوطلبان رد صلایحت شده عضو فعلی شورای شهر تهران گفت: هنوز هیات نظارت استان تهران به بررسی پرونده‌های داوطلبان رد صلاحیت شده عضو فعلی شورای شهر تهران ورود پیدا نکرده است. برای بررسی این پرونده‌ها این هفت عضو شورای شهر تهران که رد صلاحیت شده‌اند باید توضیحات خود را به هیات نظارت ارائه کرده و برای آنها جلسه استماع در صورت ضرورت برای ارائه توضیحات‌شان برگزار خواهد شد و از آنها برای حضور در این جلسه دعوت می‌شوند.
وی تاکید کرد: بر این اساس انتشار هرگونه اخبار درباره تایید صلاحیت افراد رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان کذب و دروغ آشکار است و نه تنها باعث تشویش اذهان  عمومی می‌شود که مصداق بارز رعایت نکردن قانون است.
رحیمی با تاکید بر این‌که هیات‌های نظارت در چارچوب قانون و رعایت اصل بی‌طرفی به بررسی شکایات داوطلبان شورای شهر استان تهران می‌پردازد گفت: بر این اساس سیاسی کردن بررسی صلاحیت‌ها برای فرار از پاسخگویی و خروج از موازین قانونی است از این رو اشخاصی که خود را ولایت‌مدار و ملتزم به قانون اساسی می‌دانند و در حال حاضر عضو شورای شهر هستند باید بیش از افراد عادی پایبند به قانون باشند.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران تاکید کرد: متهم کردن هیات‌های نظارت به استبداد و زیر سوال بردن ساختارهای قانونی کشور مصداق ضعف و تبعیض در باور به اصول قانون اساسی است. این‌که رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از دریافت تاییدیه خود از هیات اجرایی به دفاع از یک عضو رد صلاحیت شده شورای تهران می‌پردازد و هیات‌های نظارت را سیاسی می‌خواند تنها این سوال را ایجاد می‌کند که چرا ایشان فقط از یک نفر دفاع می‌کند.
در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های اخباری درباره تایید صلاحیت مرتضی طلایی عضو فعلی شورای شهر تهران منتشر کرده‌اند که رحیمی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران آن را تکذیب کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.