صفحه اصلی / فعالان اقتصادی برای رفع بیکاری آستین ها را بالا زدند

فعالان اقتصادی برای رفع بیکاری آستین ها را بالا زدند

 را برای حل این مشکل جزم کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار، بررسی نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۵ نشان می‌دهد که۳۹.۴ درصد از جمعیت در سن کار یعنی جمعیت ده‌ساله و بیشتر ازنظر اقتصادی فعال هستند.
این در حالی است که سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که ۱۰.۳ درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص است و  اشتغال ناقص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.
جذب سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت های اشتغالزایی، یکی از مهمترین و موثرترین مسیرهای ایجاد شغل برای جمعیت آماده به کار و همچنین جمعیت در حال ورود به بازار کار است.
از آنجا که مشکلات و موانع ناشی از تحریم ها همچنان در مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی موجود است، دولت اقبال چندانی در حل معضل بیکاری از این مسیر نداشت از این رو مسیر دوم ورود بخش خصوصی به بحث اشتغالزایی مطرح شد.
بر این اساس طی روزهای گذشته اتاق بازرگانی تهران تفاهم نامه ای با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرد تا از این طریق با ارتقای دانش و آموزش نیروی کار مورد نیاز برای فعالان اقتصادی، گامی در راستای ایجاد اشتغال بردارد.
محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای  در خصوص ایجاد مرکز آموزشی مشترک با اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق بازرگانی اعضایی دارد که این اعضا هریک در بازار کار امکان اشتغالزایی را دارند. این مرکز به ارتقای سطح مهارت و دانش نیروهای کار کمک می کند.
وی افزود: ما در دورانی زندگی می کنیم که کالا و خدمات رقابتی هستند لذا مهارتها هم باید روزآمد باشد . معمولا بین ۲ تا ۵ سال حداکثر هر مهارت و تخصص است و باید نیروی کار حتما این مهارت را به روز کند.
این مقام مسئول تاکید کرد: ما باید بتوانیم با استانداردهای جهانی برای پایداری شغل افرادی که سرکار هستند تلاش کنیم. از طرف دیگر نیز به ایجاد مشاغل جدید بپردازیم و برای نیروهای جدید همراه با آموزش و ارتقاء دانش شغل ایجاد کنیم.
سازگار نژآد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت کار برای تربیت نیروهای متخصص و ایجاد اشتغال چه تمهیداتی اندیشیده است گفت: ما یک سازمان آموزشگر هستیم. برنامه های ما به گونه ای است که بتوانیم حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نیمی را در مراکز خصوصی و نیمی دیگر را در مراکز و اموزشگاه های دولتی آموزش دهیم و با درخواست منابع انسانی از بازار کار این امادگی را داریم تا تامین نیروی کارفرمایان را در بهترین مدل تخصص انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: پورتالی که روی سایت وزارت کار موجود است برای کارفرمایان و نیروهایی آماده به کار است. بدین صورت که نیروهایی که ما آموزش می‌دهیم مستقیما مشخصاتشان روی سایت درج خواهد شد و کارفرمایان می توانند در صورت نیاز به نیرو از این پرتال بهره برده و نیروهای نزدیک به محل کار و مورد نیاز خود را تامین کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.