صفحه اصلی / زنان،عادت‌های غذایی مناسب را در خانواده ایجاد کنند

زنان،عادت‌های غذایی مناسب را در خانواده ایجاد کنند

مریم بیدخام در همایش تغذیه سالم که به مناسبت هفته سلامت در بوستان بانوان قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت غذای سالم در حفظ سلامت اعضای جامعه اظهار کرد: مصرف غذاهای سالم در سلامت افراد و کاهش هزینه‌های درمانی برای خانواده و دولت نقش مهمی دارد.
این مسئول اضافه کرد: تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های سخت درمان شامل سرطان‌های مختلف نقش مهمی دارد.
وی در ادامه با استقبال از برگزاری جشنواره های سالم در بین بانوان افزود: در جهت فرهنگ‌‌سازی استفاده از غذاهای سالم در بین عموم مردم، برگزاری اینگونه جشنواره ها ضروری است.
بیدخام تصریح کرد: دانش تغذیه ای مادر، نقش مهمی در سلامت خانواده و شکل‌گیری عادات غذایی دارد، نقشی که ممکن است از اهمیت آن غافل باشیم.
این مسئول با اشاره به اهمیت غذای سالم در سلامت جامعه خاطرنشان کرد: سلامت جامعه در مرحله نخست در گرو سلامت مواد غذایی قرار دارد، در همین راستا باید چگونگی تهیه و مصرف مواد غذایی سالم به خانواده‌ها آموزش داده شود تا بتوانند در سبد کالای غذایی خود مواد سالم و مفید را استفاده کنند.
بیدخام اضافه کرد: امروزه مصرف مواد غذایی ناسالم از جمله فست فوده به یک بحران تبدیل شده است و در این میان آموزش زنان به عنوان پرچم داران تغذیه نقش مهمی در برون‌رفت از این بحران دارد.
وی، نقش زنان در تامین سلامت و الگوسازی زندگی سالم در خانواده را انکارپذیر و درخور توجه دانست و گفت: آگاه سازی و ارتقای دانش تغذیه‌ای زنان را باید جدی گرفت و این موضوع را باید توسط دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی دنبال کرد.
جشنواره غذای سالم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با شرکت ۳۵۰ شرکت کننده در بوستان بانوان قزوین برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.