صفحه اصلی / گزارش مالی ال جی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷: کسب بالاترین سود عملیاتی در ۸ سال اخیر

گزارش مالی ال جی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷: کسب بالاترین سود عملیاتی در ۸ سال اخیر

ال‌جی ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال جاری خود را منتشر کرد که بالاترین سود عملیاتی در هشت سال اخیر را برای این کمپانی کره‌ای به ارمغان آورده است. ال‌جی که لقب دومین تولیدکننده‌‌ی بزرگ تلویزیون را یدک می‌کشد، اعلام کرده است که در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی موفق شده سود عملیاتی ۸۱۶ میلیون دلاری به جیب بزند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش ۸۲ درصدی دارد.
درآمد ال‌جی نیز با افزایش ۹.۷ درصدی همراه شده است و به ۱۳ میلیارد دلار رسیده که با برآوردهای انجام‌شده پیش از انتشار گزارش مالی همخوانی دارد. ال‌جی هم‌زمان با ارائه‌ی گزارش مالی خود، اعلام کرد که انتظار افزایش تک‌رقمی درآمد طی زمستان ۲۰۱۷ داشته است.
بخش تولید لوازم خانگی ال‌جی موفق شده است سود عملیاتی ۴۶۱ میلیون دلاری کسب کند که نتیجه‌ی افزایش فروش ماشین لباسشویی و یخچال‌های تولیدی ال‌جی است. به گفته‌ی شماری از تحلیل‌گران، اضافه شدن قابلیت‌هایی نظیر امکان کنترل لوازم خانگی از طریق گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء باعث شده است ال‌جی عملکرد درخشانی به ثبت برساند.
بخش تلویزیون‌ ال‌جی با توجه به افزایش هزینه‌ی تولید پنل، تنها ۳۳۷ میلیون دلار سود عملیاتی عاید کره‌ای‌ها کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که افزایش تقاضا برای تلویزیون‌ با پنل نمایشی بزرگ، باعث شده است بالا رفتن هزینه‌ها تأثیر کمرنگ‌تری در کاهش درآمد داشته باشد.
بخش تولید گوشی‌ هوشمند ال‌جی با کاهش ضرردهی، تنها ۱۷۶ هزار دلار زیان عملیاتی به این کمپانی تحمیل کرده است. هر چند ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ از پرچم‌دار جدید خود با عنوان جی ۶ رونمایی کرد، اما تنها چند روز پایانی این سه ماه شاهد عرضه جی ۶ به بازار، آن‌هم به‌صورت محدود بود. دلیل اصلی کاهش ضرردهی بخش تولید گوشی‌ هوشمند ال‌جی را باید در فروش خوب گوشی‌های میان رده و رده پایین و همچنین عملکرد نسبتا خوب وی ۲۰ این کمپانی خواند.
باید دید عرضه‌ی جی ۶ در بهار سال جاری چه تأثیری بر فروش و بهبود عملکرد بخش موبایل ال‌جی خواهد داشت؟

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.