صفحه اصلی / کاهش آمار رد صلاحیت‌ها در بررسی‌های هیئت نظارت استان مرکزی

کاهش آمار رد صلاحیت‌ها در بررسی‌های هیئت نظارت استان مرکزی

حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: در جریان رسیدگی به روند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی در هیئت‌های اجرایی ۲۱۰ داوطلب واجد صلاحیت لازم شناخته نشدند.
وی خاطرنشان کرد: با ارسال پرونده داوطلبان به هیئت های نظارت شهرستان و بررسی دقیق از سوی اعضای هیئت نظارت و با تأکید بر رعایت مفاد قانونی و لحاظ کردن استعلامات از مراجع چهارگانه شمار رد صلاحیت‌شدگان به ۳۰۰ نفر افزایش یافت.
وی تصریح کرد: افزایش ۹۰ نفری آمار رد صلاحیت‌شدگان در هیئت‌های نظارت به‌علت توجه نکردن هیئت‌های اجرایی به استعلامات مراجع چهارگانه بوده است که تخلف است و هیئت های نظارت براساس قانون رفتار کرده و با استناد به استعلامات صلاحیت ۳۰۰ داوطلب را تائید نکرد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت نام حدود ۶ هزار نفر در رقابت انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی گفت: صلاحیت افرادی که در هیئت های نظارت شهرستانی تائید شده است، قطعی است و در صورتی صلاحیت آنها در هیئت های نظارت استانی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت که تخلف انتخاباتی یا تبلیغ زودهنگام در موعد غیررسمی داشته باشند.
وی بیان کرد: در هیئت نظارت استان نیز با بررسی دقیق صلاحیت افرادی که رد صلاحیت شده اند و نگاه دقیق به اعتراضات، در صورتی که مستنداتی مبنی بر احقاق حق داشته باشند صلاحیت این دسته از داوطلبان مورد تایید قرار خواهد گرفت و قطعا آمار رد صلاحیت شدگان در مرحله استانی کاهش پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه در عمل به قانون، استعلامات مراجع چهارگانه را نادیده نخواهیم گرفت، گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی ها و شائبه افکنی هایی که علیه هیئت نظارت صورت می گیرد قرار نگرفته و به همه کسانی که نسبت به اینگونه رفتارها اقدام می کنند توصیه می کنیم که در برابر قانون گردن کشی سیاسی نداشته باشند و اطمینان داشته باشند که قانون ملاک رفتار این مجموعه نظارتی است.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.