صفحه اصلی / ۲ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار سرمایه ایران فعالیت می‌کنند

۲ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار سرمایه ایران فعالیت می‌کنند

 هستند و ۱۳ در خواست تازه هم توسط فرابورس دریافت شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از اتاق بازرگانی تهران، ایده، تنها دارایی کارآفرینان در دنیای مدرن است و جوانانی که تسلط آن‌ها بر فناوری به کمکشان آمده و تلاش می‌کنند از آن برای آسان شدن زندگی استفاده کنند. شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه آن در ۲۰ سال اخیر، توسعه استارت آپ ها در سراسر جهان و اضافه شدن جهانی تازه از کلمه‌ها و اصطلاحات تازه به کسب‌وکار محصول ظهور این دسته از کارآفرینان است. کسانی که برای توسعه ایده‌هایشان بیش از هر چیز به سرمایه نیاز دارند.
در کشورهای توسعه‌یافته Venture Capital یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه به داد صاحبان ایده می‌رسند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه استارت آپ ها را بررسی می‌کنند، میزان بازدهی آن‌ها در دنیای رقابتی کسب‌وکار را می‌سنجند و بعد سرمایه لازم برای کار را در اختیار کارآفرینان جوان قرار می‌دهند. آمارها نشان می‌دهد که ارزش سرمایه‌گذاری‌های vc ها در سه ماه پایان سال ۲۰۱۶ افزایش‌یافته است و سهم کسب‌وکارهای اینترنتی به بیش از ۴ میلیارد دلار می‌رسد. موبایل و ارتباطات راه دور بیش از ۲ میلیارد دلار از سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در آمریکا را به خود اختصاص دادند و سهم خدمات سلامت به بیش از یک میلیارد دلار در این بازه زمانی می‌رسد.
 Vc ها از مهم‌ترین‌های حلقه‌ها در فرایند به ثمر رسیدن استارت آپ ها هستند. حلقه‌ای که در کشور ما تقریباً مفقود است. سود بالای تسهیلات بانکی و مشکلات متعدد با نهادهای اعطای مجوز و درگیر در امور کسب‌وکار در عمل، عرصه را به کسب‌وکارهای باسابقه  در ایران تنگ کرده است. با توجه به این شرایط راه‌اندازی کسب‌وکار بر مبنای ایده‌های نوآورانه سخت به نظر می‌رسد بااین‌حال خبر ایجاد پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در فرا بورس در سال گذشته، امیدها به توسعه ظرفیت‌های ثروت آفرینی استارت آپ ها را بیشتر کرده است.
در دی‌ماه سال گذشته سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش ناشران فرابرس از ورود ۶ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به فرا بورس در آینده نزدیک خبر داده بود. به گفته معاون پذیرش ناشران فرا بورس صندوق توسعه فناوری آرمانی، صندوق سر آوا، صندوق پارت و صندوق آرمان آتی ازجمله VCهایی هستند که موافقت اصولی را دریافت کرده‌اند.
 باوجود اعلام موافقت اصولی برای ۶ صندوق تأمین سرمایه جسورانه اما امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرا بورس از فعالیت فعلی ۲ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرا بورس خبر داده است.امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران دو روز پیش با اشاره به دریافت درخواست پذیرش ۱۳ صندوق جسورانه توسط فرا بورس گفت: در حال حاضر دو صندوق جسورانه فعال در بازار سرمایه هستند و ۱۳ تقاضا برای پذیرش صندوق‌های جدید نیز فرا بورس ارسال‌شده است. این درخواست‌ها در حال بررسی است و درمجموع ارزش این ۱۵ صندوق بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد تومان است که مخاطبان و سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها شرکت‌های استارتاپی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.